Friday, December 27, 2013

cuti-cuti JB

sempena cuti krismas hari tu kami suami isteri pakat ambil cuti lebih sikit dari sehari. saya kena habiskan cuti tahun. memang syok laa kalau kita tak nak cuti pun pejabat suruh gak cuti.eeuuu,syoknyaaa..

rancang punya rancang kami deside nak pi Johore Bahru! emm,tempat yang dah 2tahun kami tinggalkan. 

rindu yang lama dipendam akhirnya hilang bila kami hirup udara bandaraya johor bahru. rindu!

nampak pejabat lama..rumah sewa..tempat lepak bersama bff..tempat berdating. aahh, johor bahru dah banyak berubah!

kedatangan kali ni bersama sicomel.memang meriah! lenguh tangan oi kendong budak comel ni. dah la tak nak duduk dalam stroller. kebetulan pulak tangan ummi dia terkehel.aduuuh..kesian baba.hehehe..


pagi di johore bahru..
tetiba ummi rindu kesesakan..

lepak-lepak ambil angin petang kat Stulang Laut 
saja nak kasi tau aireel...
'ini tempat umi n baba lepak kalau boring duduk rumah tau sayang'..

nasi ayam penyet.
awat pelik sangat dia punya kaler daun pisang ehh??
rindu ayam penyet punye pasal
ummi belasah jee...
rase macam dah tak sedap macam dulu arr..
pesal eh?

aireel dah pandai melasak dalam kereta skarang ni..

nangis dalam kereta sebab tak dapat guling-guling..
dia dah biasa,kalau nak tido mesti nak ajak ummi mengempeng sama.
oleh itu dia pun start enjin menangis nak baring-baring..kikiki

sampai hotel terus baringkan dia atas tilam..
ummm,senyum lepaq bak ang...






memenuhi permintaan kawan-kawan lama yang nak sangat jumpa si Aireel ni. lagi pun ummi memang kerinduan kat diorang.sangat-sangat!








setelah 2hari 1malam. 

sebenarnya kami nak bercuti kat sana 3hari 2malam. tapi atas sebab-sebab tertentu kami tak boleh lama kat sana. hotel pun kebanyakannya penuh. sapa datang walk in memang sipi-sipi nak dapat.

hati memang tak puas. sebab banyak tempat tak sempat nak pergi lagi. banyak kedai makan kami tak sempat nak masuk lagi. emmm....

johore bahru tunggu kami lagi yer.

moga ada rezeki dan panjang umur untuk kedatangan yang akan datang.rindu...........















No comments:

Post a Comment

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...