Monday, November 11, 2013

kek coklat sedap..

sori...

malam ni teringat nak salin resepi kek coklat kesukaan ku. saje tulis kat sini moga tak terlupa. kalau tulis kat kertas takut koyak,hilang atau renyuk kat tangan anak.kikiki..




bahan-bahan :

2 cawan tepung bluekey
2 cawan gula kisar
1 cawan minyak masak
1 cawan serbuk koko
1 cawan air panas
3 biji telur
1 sudu esen vanila

cara-cara :

panaskan pengukus dulu. biarkan panas.jom kita buat kerja... 

1) ayak tepung bluekey dan serbuk koko

2) masukkan semua bahan-bahan dalam mangkuk besar. kecuali air panas.

3) putar campuran bahan-bahan hingga sebati.

4) dah sebati, baru masukkan air panas.putar lagi hingga sebati. (kejap je)

5) tuang adunan dalam loyang yang siap disapu minyak dalamnya.

6) kukus 45minit atau 1 jam..

siap!!

update 11.11 with cinta..

assalamualaikum.

lama dah tak update. last update masa raya korban hari tu.lama kan? maaf sebab lama mendiamkan diri. sibuknya tulang empat kerat ku bergerak hingga tak terbuka blog cumel ni. lupa kejap. sedangkan dulu kat sini lah aku menepak tiap masa. bercerita,kongsi itu ini.sekarang ni buat-buat sombong pulak eh....maaf yer sayang-sayang ku semua..

bukan maksud nak mendiamkan diri terus dari kawan-kawan semua tapi kesibukan aku sebagai isteri,ibu yang bekerja hingga tak ada masa nak cerita-cerita kat sini. di pejabat memang aku tak ada masa nak sokseksoksek macam orang lain. bontot memang panas atas kerusi je. kalau u all nak tahu, mata aku ni dah makin kabur kot..dek mengadap peta daerah hari-hari. balik rumah mesti lah aku sibuk uruskan hal rumah tangga pulak..rutin yang sama tiap hari..tak boring pun.seronok.

sekarang ni aku tengah gila buat kek.tabiat lama telah kembali beb.kikiki. dulu masa mengandung, sentuk kuali pun tak hingin. sekarang ni,bontot kuali,periuk semua aku sentuh. dapur ku kembali ceria.,waaaah....

cerita banyak tak guna.jom layan gambar dulu..


disebabkan mysuami bekerja di hari minggu..
ummi pun minta izin baba untuk bawa aireel keluar jalan-jalan..
aireel pandai naik kereta.diam je dia...

aireel dengan aunty Radiana
soooo cute!
love dua-dua..

ummi sempat posing masa sibuk pilih buku masak-masak

permata hati kami

ttc 8 tahun..
moga kak ina dapat baby lepas gomol-gomol si aireel ni..
amin.amin.



Malam Kebudayaan Dan Kesenian Pihak Berkuasa Tempatan
tema,Retro...60an..70an..80an..
gile gemok aku..
adoi..

baju polkadot ni ditaja oleh pihak Majlis Daerah J...

Tahniah untuk pasukan tarian Majlis Daerah J..
tarian Agogogo korang memang meletop-letop..


nasik tak tumbang vespa ni...
hahaha

kerja..kerja..kerja




kek coklat baru buat tadi...heheheeee

kami sedang berdiet.
tak makan nasi pun..
tapi makan kek ni banyak tak mengira masa.
hahaha..rosak..rosak..


okey nak cakap sikit.
aku happy je.
walau kadang hati aku bergelora
aku rela simpan walau kadang ada yang tersimbah keluar.
yaaa,aku minta maaf 
andai yang tersimbah itu terkena baju kalian..

untuk aku sekarang
hidup aku..untuk aku sahaja..
............

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...