Wednesday, September 4, 2013

kerja.ada beberapa hari lagi..

ya allah, kau jadikan lah aku seorang ibu yang kuat ketika meninggalkan anak ku dibawah jagaan pengasuhnya nanti. kau jagalah anak ku ketika ketiadaan ku nanti....

hai korang. tempoh bercuti 3 bulan makin hampir ke hujungnye. 2 minggu terakhir ni aku dah berpindah ke rumah sewa kami. 2 minggu jugak aku menjadi ibu,isteri yang menguruskan segalanya secara sendiri-sendiri.

hari tu duduk dengan family. banyak perkara family tolong. tolong jaga anak, tolong masak. ada banyak masa boleh melepak-lepak lagi. sekarang ni, nak makan pun sambil riba anak kalau dia meragam. masak nasi seawal subuh.basuh baju,sidai baju,masak pun berkejar-kejar.hihihi..aduii,sungguh mak terkial-kial.maklum laah..tak ada pengalaman.

minggu depan dah kerja. sedihnya hati nak inggal anak dengan pengasuh. pengasuh pulak dah call tanya bila nak hantar anak kat dia. sebab dia excited nak jaga baby. dia dah lama tak jaga baby.rindu katanya.....

ontah lah. rasa bosan je nak mengadap muka harimau kat pejabat tu. mesti ada yang tak kena sepanjang ketiadaan 3bulan aku hari tu. adakah aku perlu bawak kapas sumbat dalam telinga atau......huh, buat tak tahu je lah.

sodapnye tidur.
dapat mak nyer buat entri pendek kejap..

2 comments:

  1. sob3, sedih nya kan. harap2 Aireel baik2 je dengan pengasuh nanti

    ReplyDelete
  2. Hihi..Mcm tu la bila dh jga sndri, makan pon beriba je..Bkn mau duk kt bwah lma2, nk kna pgang je...Kuatkan naluri ibu tu utk tgalkan dgan pgasuh, msti sehari 2,3 kali kol ja..hehe

    ReplyDelete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...