Thursday, June 13, 2013

demam dan sangat panas..

untung badan. lulus je cuti bersalin awal terus dapat demam selsema dan batuk-batuk. rasanya lama dah tak kena batuk-batuk kahak macam ni. [risaunya kalau kena semput] demam selsema tu biasa dah, terutama masa awal mengandung ari tu.

cuaca kat kampung sangat panas. walau ada kipas,ada aircond tetap rasa duduk kat rumah kepok atap rendah. berpengap kepanasan. tak kira siang atau malam.

malam tadi kepanasan badan melampaui daya tahan badan ku. so aku kedemaman. tak tahan panas sangat-sangat aku pergi korek ais batu kecik-kecik dalam peti sejuk mak. bungkus dalam towel baby dan tuam kat dahi,leher sapu kat celah-celah ketiak. sapu jugak kat kaki,tangan.kadang aku gemgam. ya allah, panasnya....

ubat batuk dah makan,selsema pun makan. tapi kureeeng jalan. so adik lelaki ku keluar pi cari coolfeber dan air cap badan supaya suhu dalam badan dapat dikurangkan. alhamdulillah, bangun pagi tadi demam dah kurang sikit. cuma batuk-batuk dan selsema je masih ada dan ganas. sekali batuk,sekali air kencing terkeluar.adoi..sehari entah berapa kali tukar pentyliner u all. rasa tak boleh berpisah dengan pantyliner sekarang ni tau...hahaha.

sekarang ni sedang berkemban dalam bilik ber'aircond. dan aku tak sanggup keluar bilik sampailah cuaca dah redup petang nanti. so hot......


sejuk luar dalam kalau dapat macam ni..
kekekeke









1 comment:

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...