Thursday, February 7, 2013

nama panggilan..

alhamdulillah. sudah separuh perjalanan si kecil. semakin aktif tak mengira masa. bergelora je dalam perut ni. semalam cadang nak pi scan tapi bila fikir balik minggu depan nak jumpa doktor kat KKIA pulak. jadi tak payah lah membazir duit kan. doa sajalah semoga si kecil ni selamat dalam perut mak dia. walau pun mak dia tengah stress harap-harap baby pun jangan nak stress jugak.  =.=

bila baby semakin aktif ni, kita digalakkan berbual-bual dengan baby dalam perut. sebab dia dah boleh mendengar dan kenal suara ibu dia. aku pulak?eem...ada masa berbual jugak. walau pun rasa kelakar.macam cakap sorang-sorang pulak.huwahuwahuwa..

ok. nak berbual mesti kena ada nama panggilan kan? tak kan nak kau-aku je dengan anak. tak manis tauuu. 

sebelum ni kiteorang suami-isteri bluur lagi bab panggilan diri kat baby ni. tapi semalam terus komfirmkan nama panggilan ni. saya gelar diri ibu kat baby. tapi kadang suami pulak syok sendiri panggil saya umi. kadang saya panggil suami ayah, tapi dia lebih suka kalau gelar diri dia abi.erm..abi tu memang saya dah panggil sejak dari zaman bercinta lagi...

so, dengan ini kami akan bakal menjadi abi dan umi dalam masa 4 bulan lagi. kekok rasanya nak gelar diri umi ni tapi atas permintaan suami/abi ni terpaksa lah lembutkan lidah bahasakan diri umi dengan baby.

semoga kami menjadi abi dan umi yang baik kepada anak ni.....amin.

9 comments:

  1. awak.. jgn stress2... relax2 je. sikit sebanyak perangai baby akan mengikut kita waktu mengandung. kalau selalu ceria, baby pun akan ceria.

    ReplyDelete
    Replies
    1. eeem..risau jugak kalau dia mengikut nanti. sebab aida ni baran sikit org nya..kalo stress tu aida byk istighfar je.mohon baby x stress sama..

      Delete
  2. Replies
    1. huhu..comel ke..
      mekasih banyak aunty ieda..

      Delete
  3. Hihi tula mule2 mcm kekok gile malu2 jek...tapi ble dah lame2 tu sronok plak usap2 perut ckp2 ngan baby :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan.malu lah. mcm cakap sorang2 je...
      tapi kene biasakan diri jugak ni.nanti dah keluar dia pun dah biasa dgr suara mak dia...

      Delete
  4. umi aida...hehehehe... suratan atau kebetulan??
    anyway..comel la umi abi tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah lah..boleh tak perasan pulak..
      hahahaha...

      Delete
  5. Wah..Mcm ija gan nan, umi/abi juga..Aku??Haha...Msih lgi trcri2 nk suh ank pgil apa....Kiki...Aku pon malu ckap sorg2 smbil pgang prut,kekok je kan...

    ReplyDelete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...