Thursday, February 14, 2013

ibu mengandung boleh makan kolagen rumpai laut tak??

hai..

nak tanya semua pembaca lah..ada sesiapa tahu dan lebih berpengalaman pasal kolagen rumpai laut ni. sebabnya ada hamba Allah ni nak bagi kita sebungkus kolagen rumpai laut yang belum di proses. katanya bagus untuk ibu mengandung, nanti kulit anak jadi cantik,mulus,gebu...

saya macam nak try lah sikit. tapi takut lah, kang jadi apa pulak. sebab saya tak pernah lah nak makan kolagen bagai ni.

melalui bacaan, ibu mengandung 4bulan ke atas boleh makan. tapi setakat mana 'BOLEH'nya tu? kalau ada sesiapa atau kawan-kawan dia yang berpengalaman ambil kolagen semasa mengandung sila bagitahu kita eh...

kita tunggu ni..dah orang nak bagi ni kan, sayang pulak kalau menolak.hehehehe..

7 comments:

  1. dya dh 6month kawin..dlm pd msa tue lah dya mengamalkan mkn kolagen nih..dya de tebaca penjual cakap.di awal perancangan bby x elok makan kolagen ni banyak.sbb dia sejuk..then smpai dya stop now bln ni dya dh rasa loya2 sikit,adakah tanda kehamilan.???hihihi.dya sendiri x pi check..de juga terbaca klu nk mkn kene tgu bby betul2 kuat dlm rahim..maybe bole makan but jgn terlalu banyak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hye dya..
      tak tahu lah pulak loya sebab apa tu kan? sebab aida tak pernah ambil kolagen ni. cuba lah pi check sendiri..kalo ada,alhamdulillah.....

      Delete
  2. ninie start mkn start kandungan 6 bulan..insyaallah xde pape sbb menda ni asli, takde campur kimia...ninie campur wat dlm jus buah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh pulak ye..hanks ninie..
      nanti saya cuba sikit..

      Delete
  3. Tak payah dik. Bf pun tak elok.makan kologen. Doctor pun cakap c elok makan kologen kecuali kologen dri extra buah2 dik. Elok makan omega tuk otak baby

    ReplyDelete
    Replies
    1. bahaya sebab apa tu..panas ke?
      terima kasih anonymous..

      Delete
  4. hai,,,sya bru lg ngandung,,,leh ke mkn rumpai,,,

    ReplyDelete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...