Thursday, December 27, 2012

gerakan halus si comel..

salam sayang semua..

hari ni balik raub, sebab nak ambik kain baju..
minggu depan kan dah mula kerja.
biasalah kalau tengah pregnant lepas tu jalan jauh..
macam-macam hal..sekarang ni tengah menahan sakit kepala.
siang tadi panas kot. 
ditambah pulak jalan karak - jelebu ni punya lah mencabar..

ok..
hari ni nak cerita..
minggu ni saya dah rasa pergerakan baby..
ee,awalnya! ^__^
saya jadi sangat sensitif bila ada sebarang pergerakan dalam perut.
kadang tu tertunggu-tunggu pulak..
sambil kata 'baby cepat lah gerak..ibu nk rasa ni..
bukan melalui pembacaan atau pengalaman sesapa
tapi kita akan rasa sendiri..
dan kita sendiri akan tahu..eh,dah rasa lah..

nak tau tak rasa dia macamana?
untuk seawal ni saya tak rasa pun tendangan kuat..
tapi sekadar gerakan halus, macam pergerakan angin atau pun macam ada org geletek perut dari dalam.eh gitu ke??hehehe...
halus tapi kadang-kadang boleh terperanjat kita di buatnya..

dia banyak menguis-nguis perut ibu dia.
sehari adalah dalam 2-3 kali
apa yang saya perasan, baby banyak menguis kat belah kiri..
macam ulat pun ada. geli..
kadang tu kat bawah pusat..
tapi jarang sekali dia pi jalan kat belah kanan..

bila dia menguis,korek-korek perut tu..
memang terperanjat.senyum je lah sebab kadang tu kita tengah berbual..
tetiba terdiam sebab terasa dia dok syok main-main dalam tu..
bila kita duduk diam, dia pun diam sama.
lepas tu tak rasa dah.
amboi pandai dia pasang telinga dengar mak dia beborak eh..

indah.
alhamdulillah.syukur sangat..terima kasih banyak ya allah..
jadilah anak yang baik wahai anak ku....

2 comments:

  1. Aku xreti rsa la... Cmna ea? Rsa dgupan jntung dia kan..

    ReplyDelete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...