Saturday, October 13, 2012

tomyam santan

demam selsema. teruknya rasa. dari pagi sampai ke petang asyik terpersin je. badan pun dah menggigil teruk ni. ubat dah telan tengah tunggu masa je ni nak lalok dan lena.hehehehe...

hari ni walau kita deman, tapi pagi tadi saya nak sangat pi market. cari barang nak buat tomyam santan katanya. bila dah selesai cari barang kat market, saya terus masak sambil badan gigil-gigil. pukul 12pm saya dah siap masak, terus panggil hubby ajak makan.

lepas makan tengahari, saya bancuh pulak tepung nak buat apam eno atau pun nama lain nyer apam tepung beras. musin hujan dah tiba jadi musim mengapam pun datang la jugak.lepas siap bancuh, saya simpan dulu untuk 3-4 jam. cadang nak kukus lepas maghrib nanti. sebab nak makan masa tengok masterchef malam kang....gitu...


 tomyam santan pes buat sendiri. eh, rajin pulak kan...
rajin sebab pes segera tak ada. kalau ada, lama dah siapnya.
resepi cari kat google.

tata





No comments:

Post a Comment

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...