Friday, September 28, 2012

teringin laksa penang

sumber : google



seminggu sudah sebenarnya. saya teringin sangat nak makan laksa penang. puas betol pujuk anak tekak ni supaya bersabar. sebabnya minggu lepas kan kami dok bercuti rumah sedara-mara. melawat tang sana..melawat tang sini. jadi tak sessuai lar kalau saya nak main masak-masak kat dapur rumah orang sesuka hati. kan..


bila dah balik rumah sendiri ni memang hati puas. sampai je semalam [dalam kepenatan bawak kereta] saya gagahkan diri membersihkan rumah. tak boleh nak bersenang lenang rasanya kalau dah masuk rumah hidung terus perit-perit lepas tu terpersin bagai, tapak kaki dah hitam.itu maknanya saya kene terus menyapu,mengemop lantai, sedut tang tu..sedut tang ni.hehehe..penat ooo..penat gilors..


masa dok sibuk mengemas dapur, terpikir pulak nak makan laksa penang yang dah seminggu dok tahan-tahan tu. nak tunggu beli kat kedai, mood kata tak mau. mood suruh kami buat sendiri jer. sebab saya cadang nak buat banyak. makan lah dari sarapan pagi sampai makam malam.gitu...

bila dah siap semua kerja membersih rumah, saya terus ajak suami ke market. kene pergi cepat dan awal sebab takut market tutup. so bila dah sampai sana saya ni pulak tak tahu apa nak dibeli. boleh pulak saya jadi bluur dengan bahan-bahan nak buat laksa penang. bila dah termundar-mandir cari barang tu suami tegur 'kalau tak tahu nak beli apa, besok-besok je lah buat laksa'. hahh! apa lagi, terus letak segala barang yang dah ambik kat tempat dia semula.sentap.merajuk okey.. [mungkin badan dah penat kot..]


punya lah sedih. last-last saya beli berus gigi dan ubat gigi jer. masuk kereta terus bergenang air mata.hehe.sedihnya..sedihnya hati ni. sebab mengenangkan keinginan tahap melampau ni. singgah kedai makan, merajuk pulak tak mo makan. boleh pulak cek sambung nangis kat kedai mamak tu.adoi lah aida ni. mujur lah masa tu duduk kat meja yang gelap sikit. kalo tak?kantoi nangis...hahaha..


itu lah dia. hari ni pun pujuk merayu kat suami sebab nak makan laksa penang [selagi tak dapat]. lepas maghrib tadi sambung shopping kat market lain pulak, hurm..bukan rezeki kami lagi nak makan laksa sebab barang-barang nak buat kuah dia tak ada.tapi hari ni tak nangis pulak.hehehe..


aida : saya suka makan telur rebus.nanti masa buat laksa saya nak rebus telur banyak-banyak.sebab saya suka sangat!bunga kantan pun nak letak banyak, sebab saya teringin dan suka sangat makan bunga kantan yang rasa dia lemak-lemak tu.aaahh..sedapnya.



2 comments:

  1. comelnya merajuk macam tu .hehe.saye pun kadang2 macam tu jugak.

    ReplyDelete
  2. sama ngn ak la da..ak pn suka gila bunga kantan...sgt sedap...

    ReplyDelete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...