Tuesday, September 25, 2012

suami ku cuti panjang..


doktor tambah lagi cuti sakit untuk suami.
2 minggu + 1 minggu + 2 minggu :: 5 minggu
bayangkan, selama ini lah kami suami isteri dok honeymoon kat merata negeri.
seminggu di Kuantan..
seminggu di Tampin,N9.
seminggu di Batu Kikir..
lagi 2 minggu akan datang ni tak tahu lah kat rumah sapa pulak.
tapi besok cadangnya nak balik Raub kejap.
nak tengok rumah, apa dah jadi agaknya...
tido semalam dua kat Raub baru pikir nak melancong kat rumah sapa pulak lepas ni..hehehe

tangan suami, masih bengkak sikit.
tangan tak boleh lurus lagi
tak mampu nak ketip kuku sebab tangan tak kuat lagi.
maka,saya laa yg ketip segala kuku  =)
kereta..motor tak boleh bawak lagi [untung saya pandai bawak kereta]

tadi ke hospital..
dapat lagi mc 2 minggu..
kene tunggu tangan betul-betul baik baru boleh kerja..
maklum lar, tugas suami ku ni bahaya..
dok mengejar orang, tangkap orang.
camne nak kerja kalau tangan pun tak kuat nak klip gari??
[tak kan mak kooot?]
maklum la, bertugas untuk memerangi musuh utama negara.

haih, tak sabar nak balik Raub nih.
hujan emas dirumah orang, hujan batu ni rumah sendiri, lebih baik rumah sendiri.eh.eh!
pepaham lar, walau pun kat rumah emak kita sendiri kan..
nak golek gelantang, nak gaduh-gaduh manja pun segan.ye tak?





7 comments:

  1. Sronoknya aida dapat berkepit 24/7 dgn hubby.. hee~ Tapi tak syok bila hubby sakit erk.. semoga cepat sembuh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. seronok kak. alhamdulillah.
      dulu dah merasa dok pjj dengan suami.sekarang dia sakit..memang aida jaga betul-betul..hhee

      Delete
  2. betul tu..dulu selalu pikir apelah mak sibuk nak balik umah kt kg..sekarang bila dah kawin nie baru tau..memang best duduk umah sendiri..boleh kuak lentang sesuka hati..hehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe..kan.
      kalo rumah sendiri, tak maska pun xapa.
      nak bangun lambat pun tak apa..
      boleh seksi2..kuak lentang sesuka hati..hehehe

      Delete
  3. kat rumah sendiri suka hati nak buat pe..takde org nak marah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah.betol tu kak tipah.
      buat lah apa pun,xde sapa nk marah. kecuali suami kita..hehee

      Delete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...