Friday, September 14, 2012

kucing saya,cumel.

asalnya saya tak ada kucing pun. tapi satu malam di bulan puasa lepas,ada seekor kucing masuk dalam rumah dan meow-meow-meow sampai dapur. jinak dan comel sangat! memula tu halau lah, sebab kucing ni cantik takut-takut kalau orang punye. halau banyak kali dah tapi tak mau pergi jugak. last-last saya pun bagi susu cair satu tin dengan ayam goreng seketul.eemm, banyak sangat dia makan.lapar rupanya...

malamnya tu dia tak mau keluar rumah. dia dok dalam rumah saya je sampai lah subuh besoknya. last-last kucing ni duduk je kat rumah saya. tak nak pergi mana-mana pun.

seminggu lepas tu, adik-adik saya datang dari kampong. diorang suka pulak dengan kucing ni dan berhasrat lar nak bela. saya kata, ini kucing sesat. seminggu dah dok sini. kalau nak bela..ambik la! sebab saya pun masa bulan puasa tak ada rumah.

so adik-adik saya ambik dan bela lar. dulu masa duduk raub kurus kering. lani dah duduk kampong bukan main gemuk ,gebu's lagi dia. duduk kat rumah mak memang jaga badan je lah cumeel ni. sekarang ni dia jadi kesayangan kiteorang sekeluarga. tak boleh langsung hilang dari pandangan mata.buat masa ni cumel memang bagus. jarang pergi merayau jauh-jauh.

tapi yang bestnya, cumel ni suka menyebok kalau kita sibuk buat satu kerja. kalau kita sibuk kat dapur,dia pun sibuk jugak lar. sampai nak terpijak kadang-kadang tu. kalau kita sibuk berfacebook,dia pun sibuk lah dok ngintai-ngitai. kalau sibuk nak ion baju,dia pun sibuk lah bergayut kat baju kita.adeh...nak marah kang sayang pulak. rela kan je laaa....

malam berjaga - siang tidur

suka main dengan kain-kain yang berjuntai.
2 hari lepas baru teko vantage emak kita pecah.
tapi mak tak jadi nak marah sebab cuumel yang buat :)

gayut-gayut kat langsir bilik kita.

taik idung penuh,sebab tak suka dibuang.
tak pa, nanti dah mandi comel balik kan?


eh, terjumpa tuan lama..

melepak sambil jaga tepi kain orang memang kegemaran cumeel..

mengintai tuan lama main facebook.
baguih nya cumeel..

7 comments:

  1. kucing jenis ekor gebu...mmg lawa kalau bela elok2....alahai..tetiba teringin nak bela anak kucing yg garang2 buat bunyi grrr..grrr...huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. bela lah kak..
      mana tahu murah rezeki kita bela kucing kan?..

      Delete
  2. comel laa--dah ler kaler Oren ekor kembang!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..
      comel sangat2. tapi tu la..kadang-kadang mendidih jugak darah kita dibuatnya..hehe

      Delete
  3. cOmelnye kucing u, datang la jenguk kucing i plak:)

    ReplyDelete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...