Friday, September 28, 2012

burger bakar ala kami...

hari ni buat burger gumpal-gumpal. bangun tidur pagi tadi rasa malas sangat nak makan nasi. muak pulak hari-hari telan nasi walaupun itu makanan ruji kita. kami pun keluarkan burger yang dah siap beli kat market tu lepas tu letak 5-6 keping dalam periuk kecik. bawang besar potong dadu, daun pasli, lada hitam, seasoning oil meggi, garam sikit, telur sebiji lepas tu gaulkan semua tu dengan daging burger tadi. dah gaul sebati baru boleh buat bulat-bulat. ikut lah nak besar atau tebal mana.

saya tak buat tebal sangat macam kat kedai tu, sebab takut tak masak dalam. lagi pun kiteorang tengah lapar dan malas nak tunggu lama-lama.hehe. dah siap bakar tu suka hati lah nak makan macamana. kami tak suka roti burger jadi makan cenggitu jer. kalau ada salad,tomato,timun lagi sedap! tapi kami tak cukup barang.mayonis pun tak ado. jadi makan je mana yang ada....sekian terima kasih :)







eh, malunya.hangus pulak..




3 comments:

  1. Ida pun suka makan burger bakar.. hubby pun suka buat.. hihiihi..

    ReplyDelete
  2. tibe2 rase nak makann sgtt. tpi bahan x hado nak masakk haaa

    ReplyDelete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...