Sunday, September 23, 2012

bacalah semua kawan-kawan perempuan ku...




Saya seorang isteri baru berusia 29 tahun dan mempunyai 3 orang

anak,perawakan saya biasa sahaja,tidak lah hodoh,sedikit gempal
setelah melahirkan 3 orang anak. Saya berkerja sebagai seorang
eksekutif dan suami saya berkerja biasa saja.

Kebanyakan belanja rumah seperti ansuran rumah dan kereta saya yang
menbayarnya demi suami yang mempunyai gaji tidak seberapa.
Suami saya boleh lah dikatakan menarik jika dibandingkan
saya,tinggi,putih dan menarik minat ramai perempuan semasa bujangnya.

Saya mengabdi diri seluruhnya untuk rumah tangga,pagi sebelum pergi
kerja saya akan masak utk anak2, sarapan utk suami,saya memandu
sendiri ke paejabt dan setelah balik ke rumah pada petangnya saya lah
yang menyediakan segala keperluan rumah tangga.

Sepanjang perkahwinan suami tidak pernah komplen pasal perwatakkan
saya,saya memakai tudung,dia nampak biasa saja,tetapi dia tidaklah
sentiasa tertarik kepada saya semasa di rumah seperti cuba mencium
saya,memeluk atau memegang saya,biasa shj kami akan bersama bila
waktu malam apabila dia perlukan saya.

Baru2 ini saya mendapat tahu dia mempunyai kekasih di tempat kerja
sendiri.gadis tersebut bukanlah muda dari saya tetapi sudah berumur
30 tahun, saya mendapat tahu juga yang suami saya sering ke rumah
gadis tersebut semasa waktu kerja.Hubungan yang terjalin nampaknya
telah sampai ke tahap sex.

Bila saya bersemuka dan bertanya kepadanya,pada mulnya dia
menafikan..tetapi setalah di kemukan bukti dan sebagainya baru dia
mengaku.Saya ingin tahu kenapa dia menjalain hunbungan,apa kurang
saya,dia akhir berterus terang mengatakan memang tiada apa yang
kurang dengan saya,saya menjaga makan minum,membantu
kewangan,menguruskan rumahtangga dengan baik tetapi saya hanyalah
setakat itu shj tiada rangsangan lagi bila melihat saya.

Baginya dia kadangkala ingin bersama wanita yang dilihat
cantik,menarik minat lelaki lain dan bila berjalan sama menimbulkan
cemburu pada lelaki lain.Dia dengan berani memberitahu saya bahawa
teman wanita nya mempunyai kuku yang cantik,perut yang nipis,bau yang
sedap,fashion yang menarik.Sedangkan saya menurutnya walaupun
tidak hodoh teteapi hanyalah wanita yang sangat biasa saja,kuku saya pendek

dan kadang2 rosak kerana memasak,rambut pulak kadang2 berbau
bila balik kerja kerana bertudung sepanjang hari,perut saya pula tebal
tidak menarik dirumah bila hanya ber t shirt dan berkain batik.

Hari2 melihat saya dia merasa tiada apa yang dibanggakan tentang
saya,bercakap dirumah pula hanyalah tertumpu pasal rumah,anak2.tiada
topik menarik separti teman wanitanya yg boleh bercakap pasal
politik, carreer, mempunyai taste yang tinggi dan dapat membantu dia
mengenali dunia yang baru mengaenai fashion,korporat,jadi dia
merasakan seperti lelaki yang berjaya bila bersama wanita tersebut.

Memang saya akur tentang perawakan saya kerana pertama memang saya
dilahirkan begini,kedua sya terlalu sibuk untuk membelek diri
sendiri,ketiga saya tidak mempunyai cukup wang untuk berbelanja
sepenuhnya untuk kecantikan.

Begitulah hati budi lelaki sebenarnya walau bagaimanapun kita menjaga
dia tetapi dia masih mementingkan fizikal jauh disudut hati ingin
bersama wanita menarik yang boleh menbuat dia berasa bangga.

Saya telah pun berpisah dengan suami sekarang tetapi saya tidak lah
duduk meratap tetapi menghadiri slimming session dan membelanjakan
duit separuh untuk kecantikan bukan untk lelaki tetapi untuk kepuasan
sendiri,biarlah saya pendek dan sedikit tembam tetapi saya berazam
untuk menjaga kebersihan dan kelihatan menarik.



email ni bukan saya yang tulis tapi telah di FORWARDKAN kepada saya.....dan saya cuma copy paste jerk......

SEDIH DAN TERASA HATI GAK BILA BACA .....WATIKAH INI.....


aida : saya jumpa kat isteriku geleber dan selekeh.ya allah,harap tak terjadi kepada kita semua..

9 comments:

  1. sedey bila baca n3 ni..wanita kna banyak bersabar dengan karenah lelaki.

    ReplyDelete
  2. bila lelaki x pernah puas
    bermacam alasan yang diorg akan cakap.. isteri x pndi bergaya laa, tula nilaa..
    sedangkan seblum kahwin, mcm2 janji..
    jauhkan la diri dripada perkara2 yang mcmni..

    ReplyDelete
  3. moga suami kita bkn tergolong dlm golongan yg dinyatakan..

    ReplyDelete
  4. Sedihnya bila baca.. macam mana nak hadapi benda ni kalau terjadi kat kita kannnnnn??hurm..........

    ReplyDelete
  5. Sedihnya----emmmm...... akan dijadikan panduan--TQ byk2

    ReplyDelete
  6. sedihkan akak-akak semua..
    lebih sedih bila saya ni hanya seorang suri rumah. harap sangat allah tak duga saya seperti pengirim email tu cerita..

    ReplyDelete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...