Thursday, August 30, 2012

Puding Roti Caramel

kak ieda(gedik) post puding caramel dia. haku pun nak jugak. sepanjang bulan puasa hari tu rasanya 4-5kali jugak mengukus puding caramel ni. tapi versi caramel roti.sedap! tak lah lembik sangat. sebenarnya saya tak suka puding caramel ni sebab bau dia ada sedikit hanyir kalau pembuat terlupa letak esen vanila. mau mual tekak dibuatnya! bila suami minta saya buat, tetiba je saya jadi suka pulak dengan puding caramel.gituew...hehehe...


puding ni saya tabur kurma dan kismis potong..

yang ini versi kosong.
habis je kami berdua makan..
isyk....

sejak itu berkali-kali aku buat puding. keluarga mertua datang berbuka puasa,saya sempat bancuh setalam. balik kampung seminggu sebelum puasa ari tu saya sempat bancuh setalam.habis!

nak sedap atau hilangkan rasa muak..buat air gula hangus tu banyak sikit. itu tekak saya lah..insyaallah boleh telan..

nak try resepi tak?...klik kat sini eh.. myresepi : puding roti caramel

2 comments:

  1. Akak suka!! Kalau gula tu banyakkk lagi besttt.. Aah ada bau hanyir.. Sila lah letak 3sudu esen vanilla untuk hilangkan hanyir tu.. hihihii

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah.kene letak banyak kan kak..
      akak dah turun period lom...

      Delete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...