Monday, July 30, 2012

kembali potpetpotpeeeettt...

salam semua..

lama dah mendiamkan diri kan?bukan apa,saya sibuk.macam-macam hal nak buat,sibuk jugak mencari sesuap nasi.gitu katanya..

alhamdulillah,buat masa ni tak ada sehari pun puasa yang tinggal.menghadapi cuaca yang panas terik sikit pun tak ngomel-ngomel.tapi allah je lah yang tahu betapa lemahnya badan puasa kali ni.kerja bawah terik matahari memang mencabar.kalau pergi solat asar terutamanya rasa nak berendam je dalam kolah masjid.ape pun ini lah pengalaman...

kalau waktu berbuka pula,kiteorg laki bini tak makan sangat pun.tapi lebih pada minum air.kadang-kadang bercawan-cawan sampai rasa kenyang.hehehe.dah tengah malam kang baru lah rasa nak jamah nasi.kalau penat sangat kiteorg makan masa sahur.kalau tak sedar bangun sahur,maka tak makan lah kami untuk masa 2hari berpuasa.tapi tidak lah hari-hari tak makan nasi cuma kalau kes terbabas nak bangun sahur je..

hari ni seharian kepala saya berpusing-pusing.pening!sebab kepenatan.semalam pergi kuantan balik hari.12jam saya tak tidur,lepas subuh tadi baru dapat lelap mata.itu pun pedih dah mata ni haa.taubat dah tak nak buat kerja lastminit.lepak betol rasanya..

untuk bulan puasa tahun ni..saya rasa best sangat!sebab dah tak berjauhan dengan suami.puasa lepas saya duduk berpantang sebab keguguran.10hari saya turun darah.darah kering je hari raya pun tiba..xsyok..xsyok.shooping baju raya pun tidak!so tahun ni saya nak tebus kesedihan lepas!yang penting puasa tahun ni nak penuh.tak kira lah sebab apa...kan...

ok lah.saya pun on9 guna telepon je ni.lappy rosak lagi.jadi semuanya terhad!kalo ikut hati segala benda nak share!termasuk lah,pengalaman saya minum jus pati delima gulsan yg masamnyaaa sampai ke telinga dan susu kambing yang sangat sedap!mcm makan lampchop uols[hamis] itu belum lagi pengalaman saya dan suami berniaga kat sini.ehhh,ada lagi saya lani tengah memikirkan nak buat kertas kerja untuk bisnes tutt[rahsia] kepada cikmat lagi tuuu...ops!..nanti saya cerita okey..nanti..nanti..semoga allah swt tunjukkan jalan dan bukakan pintu rezeki buat kami.amin.

eh,sambil buat entri ni keluar pulak iklan ptptn.u all,bayarlah hutang ptptn baru hidup tenang
dan terasa diberkati..insyaallah....

3 comments:

  1. Rindunya! berniaga? oo.. aida dah kerja yer....

    ReplyDelete
  2. Lama menyepi... Selamat kembali... Rindu blog aida :)

    ReplyDelete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...