Wednesday, June 6, 2012

saya redha..







salam...


hari ni saya tak lalu makan langsung!
apa saja yang saya dapat telan..
sedangkan hati asyik teringatkan suami...
saya terlalu memikirkan suami..
rindu sangat!


semalam saya terjumpa album gambar dalam bakul buku note suami 
[masa dia study kat politeknik dulu]
mulanya adik ipar yang jumpa.lepas tu saya minta nak tengok..
adik ipar saya rasa bersalah , tapi saya senyum je..
kata saya 'akak dah biasa jumpa'...
bila saya tengok..hati saya bagai disiat-siat.
saya usaha menahan sedih.
sebab masa tu depan mertua..
saya masuk dalam bilik..
saya tatap muka kesayangan saya dalam album tu
satu persatu.mereka bahagia...
sedih sangat!
hati saya bagai disiat-siat!!!
dapat bayangkan???


gambar tu dah lama [2007]
sebab pada gambar tu ada siap tarikh.
masa tu saya tak kenal lagi suami.
suami pun kurus lagi. macam bukan dia...
saya masih berperangsangka itu bukan suami saya!
tapi hati saya sebagai isteri mesti ada rasa sesuatu..
mesti ada rasa sangsi.pasti ada!


saya sms suami...
kenapa masih simpan gambar-gambar lepas?
kerap kali dah saya jumpa gambar yang saya tak mahu tengok.benci!
tapi allah swt mahu menguji saya...
lepas satu-satu saya jumpa...


katanya gambar lama.lama sangat dah..
saya tanya lagi kenapa simpan?
sedangkan saya dah pesan..
sebelum kawen ni buang semua gambar-gambar lepas.
saya tak nak tengok satu pun.
kenapa susah sangat nak jaga hati saya???
dia kata jangan ambil hati,sebab masing-masing dah berkeluarga..
dan akhirnya saya koyak gambar-gambar tu dan humban dalam tong sampah.


MIL saya memahami..
katanya bakul buku note tu dah bertahun bawah katil tu..
sejak suami habis study sampai lah sekarang ni..baru jumpa!
dia yang letak..akhirnya isteri sendiri yang jumpa.
eeeemmmm..




2009
kali pertama saya berbual dengan suami melalui telefon..
dia melamar saya.untuk jadi girlfriend dia.
masa tu saya masih terumbang ambing.
kawan lelaki ramai, tapi tak ada yang ikhlas dengan saya.
suami berjanji dengan saya untuk buat yang terbaik buat saya...
malam tu kami berbual panjang..
semua kisah dia cerita, macamtu jugak saya...
saya tak nak nanti kendian hari ada sesuatu terjadi..
dia baru beberapa bulan putus cinta..
sedangkan saya dah setahun putus cinta..
beberapa bulan selepas tu baru kami berjumpa..


akhirnya saya pilih dia sebagai suami..
bila saya nampak usaha dan keikhlasan dia..
sampai saat ni,alhamdulillah tak ada apa-apa terjadi.
semuanya baik-baik saja.
syukur ya allah..


untuk 2-3 hari ni saya belajar macam-macam. saya sendiri kat rumah kuantan. suami masih di Raub. saya rindu sangat kat dia. saya dah tak larat nak berjauhan dengan dia. menempuh tempoh PJJ yang saya benci!ditambah pulak saya makin sensitif sekarang.makin dekat dengan tempoh pms kot sebab saya dah cd64 hari ni.


pasal album gambar yang saya tak sangka-sangka tu. saya terima. itu lah qada dan qadar kehidupan. 6 tahun lepas dia menyayangi wanita lain, mereka berpisah dan hikmahnya saat ini saya isterinya. ....
saya redha dan mengucapkan syukur.alhamdulillah....




i love u abi...


note : sebenarnya hal kecil je. tapi tak tahu lah...sensitif kemain lagi! =)

25 comments:

  1. aida..sabar ye... tu sume dugaan... akak ni lagi plak..slalu sgt nampak wanita yg pernah hadir dlm hidup die.... anak2 die.. tu dh bahagian kite.. banyakkan sabar ye... dok jauh ni lagi banyak dugaan dik...:( (nkh)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak..
      thanks kak.aida tak pernah tunjuk gambar aida sesapa pun kat dia.sebab aida nak jaga hati dia. tak nak dia marah..tak nak dia pikir yang bukan-bukan.kenapa lah susah sangat nak jaga hati kita kan kak.. =(

      Delete
    2. kak k..
      aida rasa dugaan untuk akak lebih dari aida. rasa cemburu tu harus ada. harap akak tabah dan terus bersabar...

      Delete
  2. saba da...aku fhm perasaan ko...tabahkan hati kuatkan semangat...ko dan hubby ko dah pun bersatu...so jagalah hubungan tu...syg hubby ko yg skrg bknnye yg dlu...lagi ko kisah lagi sakit hati ko..kuat ye da...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks wawa..
      aku pun fikir macam ko jugak wa. fikir yang sekarang ni aku dah kawen dengan suami aku. lagi pun diorag dah tak contact lagi.[harap aku lah..]...tapi rasa semacam tu tetap ada..

      Delete
  3. Semalam ida CD57. Hari ni dah CD1. Syukur... Eh? Tak suka jumpa menda menda gitu! Kalau ida, bakar lagi best!! HAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. syukur dah turun period. aida ni dah kembung perut tau...

      bakar? ada satu beg plastik lagi nak bakar tau. semuanya menyakitkan hati...

      Delete
  4. hye Aida. hanya sesama kita je faham betapa sensitifnya hal-hal macam tu kan. aida buang je semua gambar2 tu.hihi. sabar ek..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai...
      memang sensitif sangat! walau pun gambar lama tapi tetap rasa sedih..

      Delete
  5. aida--
    ttg gambar pic gewe lama hubby--sue pon pernah jumpa masa kemas2 barang2 hubby-
    Tapi Sue tunjuk kat hubby sue n tanya-dier kata gewe lama dier..OK--Sue anggap itu crita lama--dan yang penting ialah SEKARANg dan masa akan datang---
    Aida--Sue rasa ..bila dah jadi HUBBY kita yang penting ialah perasaan dier sekarang terhadap kita--ttg gewe lama n barang yang tersimpan--itu crita lama--jangan amik hati--Sue berpendapat demikian-kerana kita masing2 ada kisah silam...takot jika kita simpan n terasa---KEMANISAN RUMAHTANGGA akan TERJEJAS--atau meleret2 ttg benda yang dah LAMA ilang....itu pendapat SUE.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks kak sue..
      memula memang sakit hati bil atengok gambar tu. yelah suami kita dengan pempuan lain. bila pikir balik itu gambar lama.cerita dulu-dulu. saya pun ada jugak, bezanya saya dah buang semua.dah lah saya jauh dari suami.memang rasa down sangat.hehehe..xtau lah kenapa. sebenarnya hal kecik je..

      Delete
  6. Aida...
    perkara mcm ni biasa berlaku...hati kita kena kuat dan memehami. kalo dapat penjelasan dari si suami kenapa dia masih simpan gambar2 lama tu, itu dah memuaskan hati kita . kita yg sendiri buang atau lupuskan lagi bagus...Pasni boley lupakan perkara yg membuatkan kita sedih ni. dan jgn pikir2. tak mau sedih2.Sedih2 dgn perkara mcm ni sgt memenatkan. Diharap aida akan okay, takut stress la...nnt hormon terganggu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak..
      dah biasa sangat berlaku.selalu sangat jumpa. aida siap pesan dah dgn dia.kalau ad agambar lama-lama tu buang lah. ni tidak, malas nak mencari ke apa pun tak tahu lah. bila kita tengok tu kecik hati tau. kita pun ada gambar lepas-lepas tapi satu pun tak wujud dah.eee,sedih sangat!

      lani dah okey. hari tu je.sebab dada ni ha.hehehe.yang penting dia sayang kita.

      Delete
  7. aida....nak sedapkan ati...pikir cmni..
    ala...setakat gambar je pon..cite lama pulak tu..
    aku yg dpt dia..aku yg kawin dgn dia..bukan org dlm gambar tu...:D
    jgn beratkan fikiran...ringan2kan...demi nak dpat baby:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe..
      thanks mag.
      biasalah tu kan. tapi xpernah nampak dia bergambar dengan pempuan lain tu yg rasa sedih tu. tapi gambar tu masa aida xkenal dia lagi.so xde lah rasa sedih sangat.terkejut je..hehehe

      Delete
  8. sabar laa aida... biasa laa kalu sue pon.. memang sue koyak gak.. hangin juga.. kadang bukan apa takut perempuan tue lebih baik dari kita jer... tue yg buat kita jeles xpasal2 tue.. hu3 niat kita baik.. nak jadi yg terbaik utk suami2 kita kan.. so kalu blh mmg laa xnak jmp benda2 camtue... benci.. benci... hue... sabar laa... mungkin emo lebih sbb pms kot... fikir positive ek..

    jom follow sue... sue dh follow aida
    http://aswith4kids4ever.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihihi..
      alhamdulillah.aida dah okey dah.nasib ada kawan-kawan kat blog ni.legaaa sangat!

      sue,aida banyak kali nak follow tapi tak jumpa blog sue. thanks bagi link. dah follow dah.hehehe...

      Delete
  9. aida...kalau noora pun sensitif jugak....=(...tapi sekarang aida bahagia..tu lagi penting...semoga kebahagiaan ini kekal...aminnn=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah.sekarang ni semua okey.
      hehehe..thanks kak..

      Delete
  10. Replies
    1. thanks sis..
      xsedih dah...
      malas nak pikir.

      Delete
  11. aida...memang sedihkan bila kita tengok suami kita dengan orang lain padahal tu cerita lama. tapi apa pun dia pernah jugak ada perasaan kat perempuan tu satu masa dulu. saya ni lagi lah suami dedahkan rahsia yang dia suka elly mazlein pun saya dah meroyan..padahal artis je pun tapi jeles tu tetap ada..yelah bila kita tau yang dia suka perempuan jenis macam tu tapi ciri tu tak ada pada kita rasa macam loser sgt..sedih dan jeles giler..hukhuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol2.walau pun cerita lama. hati perempuan ni lain kan sis.saya dapat terima semuanya,sebab sepanjang perkenalan dengan dia ni belum ada dia buat perangai.
      lor,elly mazlin ke? hehehe..sabar je lah.elly mazlin pun dah nak kawen...

      Delete
  12. SABARLAH..
    ITU KAN CERITA LAMA..
    JGN TOLEH BELAKANG TAPI PANDANG KE HADAPAN..
    TAK SEMUA MANUSIA SEMPURNA KAN??

    YANG PENTING SEKARANG DIA NAK AWAK,HARGAI AWAK.
    JAGA AWAK DGN ELOK.=)

    ReplyDelete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...