Sunday, June 24, 2012

baru semangat nak jogging =)

disebabkan saiz badan saya dah bertukar, dari S naik mendadak ke L. tak singgah dah saiz M tau..dia terus meloncat ke L.eceh,nipu!hehehe.. jadi saya kadang-kadang terpaksa share baju dan sport pants dengan suami. walaupun kadang-kadang ada rasa gelebeh tapi dah tak rasa nak lawa-lawa atau perasan cun bagai dah. sebab rupa paras dah tak melentik macam dulu lagi. orang pun dah pakat pikir saya baru habis pantang anak sulung [perut buncit okeyh.]..teruknyaaaa...


tadi saya pun cakap dengan suami.  macam-macam lah yang saya bodek kat dia. pertamanya nak komplen pasal kasut jogging. saya peminat kasut Bata [power]. sebab dia murah dan baguuus sangat! eh, saya komplen pasal saya tersalah beli kasut. saya terbeli kasut untuk earobic. khas untuk earobic sahaja. disebabkan masa tu saya dok layan gym [suatu ketika dulu] jadi tak terasa sangat lah ketidak sesuaiannya. sampai lah satu masa tu,saya ada training netball, saya pulun pi pakai kasut earobic tu. baru nak melangkah kaki nak lari saya dah tergolek. sakit oo. bila akak-akak netball tengok,saya dah salah pakai kasut.looorh. tapi sampai sekarang ni sapa pulun lagi jogging pakai kasut earobic tu. cantik memang cantik tapi tak sesuai. bila lari, tumit sakit. kalau silap cara boleh terpele'ot sebab kasut ni tinggi dan keras sikit. tapak diactak lebar.tak sesuai...tak sesuai......u alls!


jadi tadi suami ku comel velanja kasut baru! yahoo! masih dengan jenama Power by Bata. kasut power memang kelas! khas untuk running.ringan dan selesa tau. saya pun tak mampu nak shooping kasut mahal-mahal dengan harga beratus ringgit tu. jadi lah dengan kasut rm79.90 ni. janji saya dapat running. syoknya, balik rumah terus pakai kasut jogging dalam rumah. jalan-jalan dari depan bawak ke dapur.kakaka!!


tantik tak kasut jogging kita?
huwahuwahuwa..


ehh, bukan dapat kasut je. tapi dapat seluar jugak! memula pi ngintai seluar kat Nike. nak tengok yang slim fit. saja nak kasi nampak seksi sikit. baru semangat nak lari-lari. tetiba tengok harga..tu dia! tersedak cikmat.isyh., lawa memang lawa. memang idaman tapi lain kali lah..tapi tadi saya tetap  dapat yang ala-ala slim fit Nike tapi.... seluar tomsgirl dengan harga rm39.20 sehelai. saya sapu 2 helai.hehe. tapi besok cadang nak capai lagi 2 helai. nak lain kaler pulak.boleh?


ehhhh..nak pakai slim fit ni dengan syarat tau. kene pakai baju yang labuh sikit lah cik kak. maklum lah saya ni katagori montok orangnya.bahaya!nanti takut tengah syok lari-lari takut ada orang tepuk punggung,haaaaa..nangis lah hendaknya ya.eee, takotnya!


nike


nike


itu cerita semalam. tapi tadi gesel-gesel dapat lagi 3helai baju suami ku comel belanja.hahaha,suka! kiteorang beli 6pasang baju.sedondon gitu. suami kata, kita tak pernah hidup pakai baju sedondon kan?hari raya pun tak pernah sedondon.apalagi,lajuuu sangat saya pilih baju.kekeke.syooknyaaa..

suami shooping macam-macam hari ni. kesian kat dia sebab dah lama tak beli baju baru. jadi tadi dia lepas geram shooping baju baru. saya pun menyelit jugak tapi tak dapat banyak sebab semalam saya dah dapat macam-macam.hehe

okey.tu je nak cerita. nanti senang nak ingat bila tarikh dan masa suami menghabiskan duitnya bila dia bising kat saya suatu hari nanti..kot lah dia bising...kot la...




1 comment:

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...