Sunday, May 20, 2012

sebab mertua tak suka katanya...

salam ahad. 


hari ni ada cerita kelakar.kelakar tak hingat...lucu sangat!
macam ni ceritanya..


dulu saya dan cikmat PJJ (perkahwinan jarak jauh) 1tahun 2bulan.cikmat di kuantan saya pulak kat johor bahru.lepas tu ada lah sorang budak ni,ala budak-budak sangat lagi. budak baru lepas berenti kerja mcd.kata saya PJJ dengan suami ni sebab....mak mertua tak suka saya!tak suka sebab saya tak boleh mengandung o.O


okey.itu satu hal lah kan.lagi satu saya tak kenal budak ni!! sape kau?yang saya tahu, saya berkawan dengan mak sedara dia je.pastu 3minggu lepas saya gaduh lah sikit dengan maksedara dia tu.maksedara dia tu kawan saya masa sekolah dulu.lor..


mak sedara dia lah kata kat saya 'belajar tinggi-tinggi tapi duduk rumah, baik tak payah belajar kan?' hehehe.


pastu pasal budak tu yang menfitnah saya tu.saya pun pelik. apa ke bodoh sangat kata saya PJJ dengan suami sebab mak mertua tak suka saya.


u all.kalau u all ditempat saya apa yang u all buat?? buat masa ni saya gelak-gelak je.malas nak layan. tapi jenis budak ni suka menyebarkan fitnah. saya memang malas nak layan tapi tu laa.merenyam-renyam je rasa nak bagi setepek kat muka dia.


walau apa pun,mak mertua saya sayang semua menantu-menanti dia. love-love.peluk-peluk lagi tau.sampai hati dia kata saya duduk asing dengan suami sebab mertua tak suka saya.pastu tak suka sebab saya belum mengandung.lagi lah lawak wei..mertua ku rileks je,tak pernah bukak cerita pasal mengandung pun....ko pulak over!


sebenarnya bukan duduk asing. tapi duduk jauh.sorang kat kuantan-sorang kat JB.tak kan nak duduk serumah pulak.jauh tuuuu.ngok-ngek betol lah budak ni.


lagi satu,saya tak duduk dengan mertua okey..!kiteorang menyewa rumah sendiri. baru ada privacy.sesuka je kata saya duduk kuantan,serumah dengan mertua..pastu mertua tak suka.dia kenal pun tidak mertua saya.macam..macam..


dah lepas kat blog pun okey dah.biasa lah mulut budak baru habis sekolah.macam pah bedah sikit..kekeke..





18 comments:

  1. entahlah ada je manusia ni dengki. Tak boleh tengok org lain bahagia...bolayan je budak macam tu ok...dia tu saja je nak jadi langau, kibas lama-lama sikit nanti larilah dia...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe...memang mengelegak je hati ni.
      tapi fikir dia tu budak-budak baru habis sekolah. tak faham lagi situasi org dah kawen..

      Delete
  2. hahahha--ada Gak spesis gtu.. SUe pon PJJ gak ngan Hubby setahun jugak la---Sorang Klate sorang lagi kat Penang....jadi takkan Sue nie pon PJJ sb Mak mertua tak suka n tak bleh gandong!.. hehehhehe.. Budak nie mmg tak dak PENGALAMAN langsung--Biasa laa tu PJJ bila masing ada kerjaya masing2.... Ramai yang PJJ dier yang tak BUKAK MINDA.....emmmm .....LORAT laa budak TU.. Yang Bz jaga Hal orang naper?.. tak dak keje Kot.. kalu ada keje dier tak kaco hal orang lain...

    ReplyDelete
    Replies
    1. entah lah kak.
      sedih gak dia kata macam tu. tapi budak lagi kan,so buat tak tahu je lah...

      Delete
  3. Kite sblum ni pun pjj gak. setahun 3 bulan.. tp xde pulak org kate mak mertua x suke. budak tu ckp main sedap mulut die je kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah. memang sedap mulut dia je.
      yang sedap mulut tu sebab dia buda2 lagi kot.xapalah.saya biarkan saja...

      Delete
  4. Saya gelak sinis jer dgn dak tu kalo jumpa...ape ker pendek pikirannya dia cakap cam tu. sabarlah Aida...bukan semua org suka kat kita, so mcm2 la org boley kata itu..kata ini.walhal semua yg diperkatakan berunsur negetif.snggup tu menfitnah..sanggup..sanggup...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah kak. sampai hati dia cakap macam tu kan..
      sedih tau..thanks akak.

      Delete
  5. die nak sedekahkan pahala die kat aida gamaknya 2.. sabarlah yea.. sabar 2 kan kunci segala kemenangan.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah kak. saya anggap macam tu je.terima kasih pada yang mengata.hihihi

      Delete
  6. suka suki jer mulut dia tue ke... karang bakal mak mertua dia tak suka dia baru dia tahu....


    pahala tue biarkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. geram kan??!!
      tak apa,dia tak tahu lagi asam garam rumah tangga.sabar je lah...sabar!

      Delete
  7. Dahlia, bg setepek skali tgk! heehehhe~ abaikan je la, tak yah dilayankan sgttt....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.amboi ibu mengandung!
      xpe lah. saya malas nak layan kak.pahala saya tu...

      Delete
  8. salam perkenalan dear...

    sis jugak senasib dgn Dahlia.. and sis jgk dok kt Kuantan.. hihihi..

    masalah kita ialah masyarakat kan..?.. kadang2 biler kite dh kuat.. ada je yg bawak mulut bukan2.. selamba badak air badan sumbu je cakap camtu kan..

    sabar ye dik.. semoga kita dijauhkan dari manusia yg bermulut longkang camtu.. huhuhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam perkenalan kak..

      akak pun masih berttc ke? sama-sama lah kita bersabar.masyarakat susah nak faham...kadang-kadang kawan baik kita pun tak faham kita...

      Delete
  9. lydia suke bca entry awk 2...sgt menakutkn jek..sbb lydia bakal2 ada mak mentua ..so..de teruja skit..bile dh bca..de orang dengki rupenye...kwang2....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hye lydia..
      xde apa lah nak risau. kalo elok kita layan mertua..insyaallah mertua sayang!..

      org lani memang susah nak pikir yang elok-elok.
      selamat menghadapi alam baru....

      Delete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...