Tuesday, May 22, 2012

kerabu epal

salam..

semalam saya jalan-jalan kat blog akak ni . saya terliur tengok kerabu mangga dia.nampak sangat sedap! jadi hari ni saya buat kerabu epal.kebetulan jugak,saya ni hantu kerabu.lagi berkobar-kobar nak buat.


kerabu yang saya buat ni banyak bahan.saya suka kalau lauk nampak meriah.selera sikit nak jamah. kuah dia saya letak gula+cuka sikit. nak pedas letak cili potong.nyummy...kalau nak sedap lagi. letak la udang celur atau pun sotong celur ke.lagi sedap! pastu tabur kacang tumbuk.[resepi: copy kat google je]


...
semalam balik dari kampong,emak saya bekalkan seekor ayam kampong dah siap salai. jadi hari ni saya masak lagi  masak lemak cili padi.[itu je saya pandai hehehe]. bukak peti sejuk nampak ada pegaga masa saya shooping barang dapur dengan MIL minggu lepas.nampak cantik lagi tak rosak pon.so saya campur la gulai ayam tu dengan pegaga.sedapnyaaa..kalau ada kerisik,terus saya buat rendang ayam.lagi sedap!


gambar nampak tak mengiurkan sebab malas nak edit bagai. tapi sedap! okey lah.selamat menjamu mata o.O hehehehe..

 kerabu epal

epal hijau+tomato+bunga kantan+daun ketumbar
cili padi merah/hijau.
perah limau nipis
taburkan kacang tanah tumbuk kasar
cuka sikit+gula
gaul sebati
lepas tu mamam laaa...  =)

gulai ayam kampong campur pegaga





7 comments:

  1. alamak..kecur air liur..kena try ni..

    ReplyDelete
  2. kerabu epal, 1st time dgr ni..boley cuba bile2 masa nanti kat rumah..hehehhee...

    ReplyDelete
  3. kerabu eppal sgt sedap... sue pon pernah buat...

    ReplyDelete
  4. sedapnya.... terliur pulak....

    ReplyDelete
  5. dahlia...nampak sedap kerabu tu...chinta xpernah buat sendiri tau...teringin lak nak makan gulai ayam kampung..mabelesssssss..

    ReplyDelete
  6. thanks all..
    sedap ke??..kekekeke
    maaf ler buat semua terliur.hehehee

    ReplyDelete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...