Wednesday, May 30, 2012

kaki bengkak

salam..


saya perasan sejak seminggu dua ni kaki saya cepat berisi. masa dia nak bengak tu tak kira masa, tapi selalunya waktu hujan.sebab masa tu lantai sejuk. kalau bangun pagi saya jalan terhenjut-henjut sebab tapak kaki sakit,pergelangan kaki pun macam ketat nak melangkah. lani betis pulak menarik-narik.


dulu masa zaman sekolah saya duduk asrama. bila waktu prep kaki saya selalu bengkak. mula-mula tak perasan,lama-lama saya rasa lain terutama kalau pakai selipar.selipar jadi tak muat.kakaka. oh,dari situ saya tahu kaki saya alah dengan lantai simen.hehe.sejak tu saya pakai selipar bulu-bulu dalam bilik prep.kadang-kadang sarung stokin.hehehe


semalam, lepas balik dari makan malam. kaki saya lenguh sangat. terus saya tadah air paip dalam besen lepas tu campur dengan air panas.saya letak pulak garam kasar.rendam kaki dalam tu. sambil tu urut-urut kaki.


perasaanya...
rileks dan syook ooo.lega lah sikit buah betis saya dari menarik-narik. bila air dalam besen dah sejuk.lap-lap kan dengan kain. pun masih terasa lenguh.haih!..saya ambil minyak panas urut-urut kaki pulak. okey lah sikit.


 panas oo..
perit kulit kaki. 

 ini dah okey sikit.panas lagi..
tapi redah je..

 berisi tak?
lepas puas rendam-rendam.
angkat kaki,lap-lap dengan kain..
sambil tu urut-urut dengan penuh kasih sayang.

lepas rendam.kasi kaki berlunjur rileks.
itu masih lenguh.ya allah lenguhnya..


dalam ahli keluarga saya. abang saya ada penyakit berkaitan buah pinggang ni. lama dah dia sakit ni sejak umur dia awal 20an lagi.masa tu dia kene tahan wad sebab kencing kotor .sekarang ni kaki dan muka dia selalu bengkak. tapi gaya macam orang tak ada penyakit. tiap-tiap minggu main motor scrambler panjat segala bukit kat negeri sembilan nun...

note : eh.eh..hari ni bangun pagi breast saya dah mula sakit.nak sensetif lah tu.tak lama lagi period lah kot..

9 comments:

  1. kalo tanda2 pregnant pun sakit breast
    hope ade rezeki kamu Dahlia...
    saya selalu doakan kamu...
    mudah2an..Allah terima doa saya...InsyaAllah...
    Amin yarabbalalamin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah kak. baru 2hari ni sakit.
      wallualam lah kak. kalau pregnent.alhamdulillah...
      thanks akak. lebiu..

      Delete
  2. seronok dgr citer org pregnant
    bl lah makneng dpt rasa...=(

    makneng follow kamu
    jom follow makneng

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai makneng..
      thanks follow saya ye..

      Delete
  3. syok rendam dalam air suamkan...rasa lega

    ReplyDelete
  4. Lain mcm jer.. Harap ade rezeki.. Best rendam kaki... Klu en.asben urut lg sdap rasa..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. xde yang lain macma lah rose.hehe..
      emm, beruntung sangat lah kalau dia nak urutkan.

      Delete
  5. aida...mcm nak dpt berita best je ni....tanda2 tu dah mcm ada...yani doakan!!

    ReplyDelete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...