Sunday, May 13, 2012

Bukit Gambang Water Park II

salam..


mood nak buat entri tengah naik ni. walau dah mula sakit kepala. maklum laa,orang rabun ayam.memang cam gini uall.


semalam kiteorang ke Bukit Gambang Water park [BGWP]lagi. 2 bulan sudah dah pergi dah dengan family abang saya,mak dan adik-adik. meriah tak hingat. cuma hari tu pi masa musim hujan. dapat pulak bawak budak-budak. tapi anak-anak sedara saya ni semangat mengalah orang besar. tengah hujan pun layan....asal dapat berendam dalam air.lepas tu mula la demam memasing.makngah pun tumpang sekaki.


semalam pergi lagi. adik saya yang lelaki tu tak pernah jejak kaki lagi kat sana. kesian pulak, kerja tak ada cuti. maklum laaa kerja dengan abah sendiri.hehehe..jadi hari tu abah saya bagi dia cuti 2hari. 2hari jer...jadi dia nak manfaatkan masa hujung minggu ni melepak dan berambu ramba kat kuantan.


malam sabtu hari tu pi makan kat Sara Thai. nasib sedap dan mak saya suka. mak saya ni cerewet sikit bab makan. lega hati kami..hehehe..lepas kenyang makan, kiteornag pi jalan-jalan kat Teluk Chempedak. tapi sayang, malam tu hujan. kiteorang balik je lah. badan pun dah penat. besok nak pi BGWP pulak.


...


bangun pagi tu,sesudah sarapan. adik-adik dah excited. saya lagii lah! adik saya pakat tak nak mandi pagi. sebab nak rasmikan air kat BGWP jer. lagi pun gambang dengan Bandar Kuantan tak lah jauh mana. dekat jee..


sampai sana tu cikmat jadi kepala. uruskan tiket. tempah pelampung,mak saya kata sewa dua pelampung lah.kang kalo satu korang bergaduh.hehehe....best-best. sewa cabana. sampai sana saya terus lucut kain seluar jeans. sebab dalam tu dah ready seluar mandi.cikmat pun sama.senang.


dalam masa 15minit,kiteorang hilang kat dalam coco beach dia. mak saya rileks-rileks kat cabana sambil baca surat kabor.ngehngehngeh!.sungguh saya happy. malas nak pikir masalah. habis semua game saya try. cuma kat area kanak-kanak tu tidak lah cikjah.!dan ada satu game tu saya kecut tali perut nak pi cuba.


ehsan : google

game ni saya tak berani. ajak lah macamana pun, saya rela duduk bawah jaga pelampung je. cikmat dan dua orang adik saya pi try game ni. cikmat kata nak terkeluar jantung dia.huhu.adik saya yang lelaki tu saya nampak terbang.punya lah laju dia.adik yang perempuan tu dari jauh saya dah dengar dia menjerit.arghhhh!!saya jugak maintain cun melecun kat bawah tu..kekekeke..



ehsan :google jugak
coco beach

ini lah coco beach. tempat ni best.paling dalam seingat saya 1.8m. saya kat 1.5 tu pun dah paras-paras leher jer. tapi cikmat bawak pi jauh.kalau time ombak dia datang.ya allah, bergelora jantung saya.takut sangat kalau pelampung terbalik. tapi jangan risau sebab kat BGWP ni penuh dengan live guard. live guard kat coco beach ni garang tau.senyum pun tidak. kalau ada yang main buas sangat tu memang kene visel la dari tebing tu.hehe..dalam ni lah,cikmat ajar saya berenang.pastu tolak pelampung saya sampai terbalik pastu kepala terhantuk kat lantai kolam. rupanya air paras pinggang saya je. i cikmat malu sampai rasa nak nangis. tapi saya sempat bagi cikmat semut api.hehehe..


 tengah tunggu cikmat uruskan tiket.

 melenggang kangkong

 seronottt sangat dapat pelampung ..



cikmat jalan dengan mertuanya

dua orang budak tak mandi pagi.eee




okey lah.itu je nak cerita. 
tata...

2 comments:

  1. Wah..Cam best jerk....Nape xtry yg tu...msti lgi bes..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ai lah teng.sewa hotel kat gambang ni je...
      game dia lagi best dari kat bukit merah..

      Delete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...