Thursday, April 19, 2012

seminggu teragak durian.....

salam semua..


alhamdulillah..akhirnya senja tadi hujan turun. syooknya. tapi sebelum hujan turun, memang badan ala-ala sedang bersauna. hari ni je 4kali mandi. tak tahan badan bila dah berpeluh-peluh kan?..kesian kat anak-anak pokok bendi yang baru nak tinggi kepala lutut tu.cehhhh,sikit masa lagi boleh la kita rasa.


petang tadi ajak cikmat sayang pi Giant. sebab stok buah-buahan dah habis. mulut asyik nak makan je. jadi nak mengelak bertambah berat badan kita makan buah sajor ye..


masa sedang seronok ambik buah itu ini. tetiba cikmat cakap ade durian. saya pusing badan cari buah durian. mana??..eh rupanya dah siap kupas letak dalam polistrin. rm3 ada lah 4-5ulas.ehh..eh..eh..tedapnya.


cikmat memang anti durian. musuh ketat sejak dalam perut mak dia lagi. bila dah besar ni memang tak jadi darah daging lah durian kalau cikmat makan. dia akan muntah semahu-mahunya atau pening kepala sepanjang hari.walau dia makan secalit.walau apa pun,cikmat bertemu jodoh dengan orang suka makan durian.jadi cikmat tak boleh menolak ketentuan Allah swt.hehehe..


dia anti durian tapi kalau ternampak ada durian kat pasaraya dia lah yang rajin tunjuk kat saya. dia tunjuk pastu pergi jauh-jauh o.O  . jadi tadi saya beli lah sikit untuk lepas tekak saya ni. sebenarnya dah seminggu saya teragak nak makan durian. hari tu masa pi pasar saya ada terjumpa gerai jual durian tepi jalan. saya teragak-agak nak berenti kereta. teringin sangat tapi risau kang ada orang yang tetiba tak nak masuk rumah. sebab rumah semerbak bau dooorian.hahahaha..


tadi saya beli. makan pun tunggu cikmat keluar.malam ni cikmat OT lagi.sampai pukul 12tgahmalam. jadi dia keluar je rumah saya pun ngapp seulas. dia sampai simpan depan nun dah habis 5 ulas [bohong sangat..] hehehe...


dan sebenarnya cikmat pening kepala hari ni. badan dia kurang sihat. seminggu ni tiap-iap malam dia kene bertugas waktu malam. badan pun penuh angin dah tu.cian sayang saya tu. saya ada tanya,pening tak kepala bau durian dalam kereta? dia kata tak apa, tapi tak boleh bukak aircond.kene bukak tingkap lah sepanjang jalan...


sebagai upah diatas ke'sporting'an cikmat bau durian saya tadi, jadi malam ni saya tolong dia buatkan teks tazkirah jumaat dia untuk pagi besok. tajuknya saya pilih sendiri 'kelebihan sujud'..


okey tata











4 comments:

  1. Ada juga yer makhluk Allah yg tak suka makan durian...Suami awk la yer Aida...hehehhe...

    Saya suka durian..tp hubby sy kalo boley tak bagi saya mkn durian. katanya, durian ni panas. saya mkn seulat mmg tak cukup,kalo nak makan biar berulas2. Takut makan tak henti2 pulak.

    Baru2 ni...sy nak sgt mkn durian.tapi ditegah setegah2nya oleh hubby. hubby kecian tgk lidah sy dah teringin sgt nak mkn..Akhirnya, dia beli ais krim durian utk sy. Walaupon tak nikmat seperti makan durian yg fresh, tp terubat la jua teringin sy itu.

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. suami saya memang anti durian kak....hehehe..

      haah.durian memang panas. badan jadi panas dalam. tapi saya makan jugak nk buat hilang teringin tuu...

      tapi tak boleh selalu lah.kadang-kadang tu okey lah kot =)

      Delete
  3. geram tgk durian yg dh siap pack kt pasar mlm..3 pack 20 hinggit!!!..dh xde musim agaknye..sepanjang tahun ade je...

    ReplyDelete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...