Wednesday, April 25, 2012

emosi sangat!

salam semua.


malam ni saya moody lagi. dah beberapa malam saya rasa nak naik angin. tak tahu pasai pa. sejak cuaca panas ni, hati saya pun panas jugak.

masa balik kampong hari tu air mata saya tumpah sebab sorang makcik ni. kisahnya pasal berenti kerja. ingat sorang je nak membebel pasal berenti kerja tu tapi di sambung pulak kat makcik saya. dah lah saya jadi meluat pulak kat mereka-mereka ni. kalau bukan sebab majlis emak saya, dah lama saya berambus balik kuantan. tinggalkan majlis ilmu tu macam tu je. mungkin adik n ipar saya perasan tapi hati saya ni mendidih tak boleh nak control. kalau budak-budak memang saya cepuuk mulut dia. siapa dia nak menentukan jalan hidup saya? apa kisah sangat ke gaji naik secuput tu? saya tak pernah menonggeng tonggang terbalik minta kerja kerajaan, rasanya anak dia yang tonggang terbalik minta kerja kerajaan.


biar lah. ini keputusan saya. kehendak saya. saya tak suka sesiapa pun menentukan atau membebel apa yang saya buat. ditambah pulak orang tu tak ada kene mengena walau secalit darah pun dengan saya.erghh!


semalam pun emosi. malam ni pun emosi. saya tak banyak cakap cuma diam dan menangis sebab tahan marah. saya tak mengentan sampai hentam pintu atau baling barang dalam rumah kalau marah-marah [isyy..teruknya!] tapi saya diam. membazir lah kalau cakap dengan saya waktu saya marah o.O


malam besok saya tak tahu lah nak emosi pasal apa pulak. kadang-kadang punca nya kene buli je. kutuk saya gemuk gedempol, jalan tak betol dan bla-bla-bla. mula-mula saya senyum je lama-lama rasa nak bagi pelempang pon ada.


tata..



10 comments:

  1. memang over!geramnya...kalau sy pun rasa kick2 je dorang tu..errggghh

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah dia. banyak lagi saya nk tulis betapa sakitnya hati ni.
      tak apalah, yng ini pun dah panas telinga kot.heheh

      Delete
  2. Mulan dari minggu lepas asyik moody... cepat betul naik angin... pantang ada salah sket... mulut pun asyik membebel ajer... sian kat my hubby n my anak... hurmmm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah pasal. kita nikalau dah mula berleter memang habis satu rumah kan??samalah..hehehe

      Delete
  3. kalau awk gemuk..sy ape la kan...??? haih....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehhh.jangan cakap macam tu. yakin dengan diri sendiri.
      saya ni lain, suami tak redha...hhuhuhu

      Delete
  4. saya pun pernah kena kutuk sbb gemuk..pernah sekali tu sampai nangis sorg2..bila husband tny..saya x jwb..layan emo sorg2..hmm...sabar la yek..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah pasal. sabar.....jelah!
      say ani org lain kata gemuk suami pun kata gemuk lebih teruk pulak mengutuknya...

      Delete
  5. hoi hoi...memang nak kene cili tu...mulut xde insurans...rileks aida, sabo ye ;)

    ReplyDelete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...