Tuesday, April 10, 2012

egg white ke?

salam semua..


hari ni dah cd7. maknanya semalam adalah hari terakhir saya telan clomid. alahmdulillah, saya risau sangat kalau terlupa makan. maklumlah, saya ni kalau dah mengantuk sangat terus loncat atas katil je! tak ingat apa-apa dah..


ok.
pertamanya nak tanya sangat-sangat ni. mintak tolong sangat!..


petang tadi masa nak mandi, saya perasan ada lendir putih jernih yang panjang turun masa saya nak shii-shi.saya basuh dengan air pun masih ada. saya cuba tarik pun masih berlendir-lendir & kenyal gitu .


soalan nye, adakah itu eggwhite cervical mucus?


period terakhir saya masa cd5.sedangkan saya sekarang baru di cd7. baru sehari habis telan clomid.saya ambil clomid bersama dengan epo.cycle saya bulan lepas adalah 27hari.baik je cikP kan??..hehehehe..


okey itu je.
tolong .....  =)

10 comments:

  1. Kalau itu klinikal dier mmg ada ciri2 egg white--ada tak guna OPK?...ianya boleh membantu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. emm..tu la.xtau nak cakap.
      sebab baru cd7 kan??..

      Delete
  2. wahhh..susah nk kate tu..sbb bru cd7..pe kata try check guna opk..=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah..saya pon xtau nak cakap macamana.hehehe

      Delete
  3. dear,
    kalau ada berBD sehari dua ni takut terconfuse dgn EWCM..
    kalau ada makan epo pun boleh jadi penyumbang CM tu..
    saya pun kadang2 confuse..
    hope betul2 EWCM la ek ;) *harapan*

    ReplyDelete
    Replies
    1. heehehe..saya pun konfius jugak.sebab dah lama tak jumpa kan?asal lendir2 je terus dah berbunga-bunga.hekhehehe

      Delete
  4. dahlia,

    sy pun cm jumpe EWCM ms CD7 sy aritu, lepas jumpe Dr.mashita ptg tu..then ms nk mandi malam tu, sy jmp n try tarik..mmg pnjg n tebal n xbleh putus...pelik jugak..kitorg mmg tak berBD lg, sbb hubby kene bg specimen so kne 'puasa'..tp mls nk fkr sgt,ade opk..tp xingt langsung..hahah

    anyway since dahlia mkn clomid tu, kene berusaha lebey la..ihih..gud luck dear.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. erm...
      sekarang mcmana??..nanti saya baca blog awk k..

      Delete
  5. cd5 cd 7 tu ape?? ok tak amik clomid tuh??

    ReplyDelete
    Replies
    1. cycleday 5.kiraan selepas period =)
      kesan clomid pada badan saya untuk kali pertama ni?..saya selalu pening-pening..erm, lagi tak berapa perasan lah,,

      Delete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...