Thursday, April 5, 2012

cd2 :clomid

salam semua..


hari ni cd2. malam tadi saya tidur dalam kesakitan akibat dari senggugut. aliran yang banyak.bangun pagi tengok pad,too dia! macam kapal karam. lama dah rasanya tak karam-karam macam ni. kalau tak, sopan santun bukan main lagi dia.erm, saya pun biasa lah kalau dah ter'peod macam ni berkain batik siang malam. muka berkerut-kerut pulak tu kerja nak bersungut je.pms lah kata kan..hehehehe..


semalam saya dapat comment dari seorang puan anonymous. maaf lah, baru berkenalan tak sempat cikjah nak tanya nama o.O 


dari kata-katanya seperti memujuk saya jumpa doktor. maklum lah setiap bulan saya hanya usaha kecil-kecilan tanpa melibatkan doktor. jadi dah setahun++ ni dah tiba masanya kot saya serah diri kat doktor. saya pun nekad,saya kene buat sesuatu untuk keluarga saya.cehh...


dulu saya ada terdetik nak jumpa doktor. tapi ada seseorang kata pada saya..kalau nikah baru setahun ni ada klinik tak mau layan. jadi sebelum saya tak kene layan saya pun malas lah nak pergi. sedangkan, ramai dah yang seusia perkahwinan saya menyerah diri di klinik pakar..


saya pun nak berterima kasih banyak-banyak pada puan anonymous yang memujuk saya untuk berjumpa doktor. dia pun sedang hamil hasil dari clomid. perkahwinan puan anonymous ni pun sebulan awal je dari saya.jadi...mana tahan cikjah kalau dah kene pujuk. harusss cikjah pergi. tapi kat kuantan ni cikjah tak tahu nk pergi klinik mana.


apa lagi, saya pun pm kak kamariah (geng ttc kuantan)...saya minta tolong sangat pada kak kamariah tunjukkan saya klinik pakar puan.sebab saya tak tahu langsung mana klinik pakar kat kuantan ni. alhamdulillah, kak kamariah bagus orangnya.cepat je dia balas. tapi sayangnya, saya tak jumpa pulak klinik chong, jalan alor akar tu. pening kepala mencari.maklum lah,pendatang baru lah katakan.cikmat pulak kerja. ajak dia jugak kang dikira subahat ajak suami memonteng kerja. last-last saya pergi klinik al farabi.


di alfarabi. saya dilayan dr.aida..(ceh, sama nama dengan saya tu..) scan perut,tengok okey je. tak ada apa-apa tompok hitam, bintik hitam,gelap-gelap ke..alhamdulillah.awak ok.rahim sihat..saya bagi awak clomid makan dari hari ke 2 period sampai hari ke 6. dua hari sebelum cd14 awak dah kene bersama sampai cd16.HARUS BERSAMA. ...baikk, nanti cikjah cakap dengan cikmat =)


nampaknya jus perapat tu cikjah kene simpan dulu lah. cikjah kene fokus kat clomid ni dulu.kang semua nak telan, mengong jadi nya cikjah nanti o.O kikiki...cuma bulan ni saya ambil clomid+asid folid. habis period nanti,terus kan dnegan EPO pulak.yeay!doakan cikjah berjaya bulan ni tau.


50mg


okey. itu je nak cerita. excited telan clomid.laki bini baca pasal clomid malam ni.baik lah,mata dah ngantuk.besok nak bangun awal.cikmat nak pakai baju melayu lip-lap-lip-lap.cikjah kene ion kasi lawa-lawa..tata o.O



20 comments:

  1. heehhehe...semoga berjaya ye cikjah....

    ReplyDelete
  2. Aida,

    Baru 1st time yer makan clomid??

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak..
      haah.xpernah pergi jumpa doktor dan ini kali pertama mkn clomid.

      Delete
  3. Aida, just nak share.. EPO boleh mkn start CD1 period sampai hari subur je tau.. takut menggangu proses implantation.. EPO boleh amik ngan clomid n Asid Folik.. Clomid ni bersifat kering, so EPO akan meneutralkan semula.. sharing is caring :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak..
      ada org sorang kak tu cakap dengan aida epo tak boleh mkn waktu period. nanti period cepat kering. tu yg aida tak makan.
      erm...aida tak tahu pon. ingat nk mkn epo lepas habis period sampai ovulate nanti..

      oh, rupanya boleh. thanks tau kak. kalau tak, tentu saya mkn clomid tu je..

      Delete
    2. sama2 aida..
      akak pon da 3rd cycle on clomid.. ketiga2 x berjaya.. now, cuba vitex.. bulan 6 ni nak proceed ngan Ovarian Drilling plak.. dl pon akak ingat x leh mkn ms period EPO tu, tp bila da join BBT Ratuhatiku banyak benda baru and ilmu yg x penah tau akak belajar dr sana.. mudah-mudahan rezeki zuriat semakin mengahmpiri kita kan. Amin :)

      Delete
    3. http://ummieiema.blogspot.com/

      Delete
    4. Ada org bgtau saya pOn EPO tak leh makan time period...
      Actually,boley la ni yer...

      Delete
  4. salam aida
    saya dulu pernah prggy dgn bantuan clomid.under rawatan di LPPKN.udah nya bukan rezeki saya lagi.. skrg ni baru daftar kes kat hospital goment..duit dah beribu2 riban abis kat lppkn..kali ni nk try goment plak..btw clomid boleh bantu telor jadi matang. caiyok kawan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam kak..
      lama dah ke akak berttc?..
      saya ni baru je satahun lebih. mkn clomid pun benda paling besar yg pernah saya buat.sebelum ni usaha kecil-kecilan je. saya pun doakan akak berjaya nanti.
      setiap kepahitan pasti ada kemanisan malah berganda lagi.
      sabar ye kak...

      Delete
  5. salam...gudluck..semoga berjaya ye cik jah n cik mat..=)..sy dh try 2 cycle..tp x menjadi..mintak2 la dlm masa try natural ni ade rezeki...amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam..
      haah lah. say ani banyak ketinggalan sebenarnya. semuanya tak pandai buat sendiri.. =)

      Delete
  6. salam dahlia--bagus laa.. dah JUmpa Doc...moga dipermudahkan...
    Jangan lupa untuk membantu lagi--Bli OPK .. untuk tgk hormon level LH pada masa mana yang terbaik---Dahlia tahu kan nak guna OPK cam na...tak rugi kalu mencuba--lagipon ... ini cuma strip yang macam upt tu.. cuma kena bli byk2 sket untuk digunakan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam kak..
      semoga dipermudahkan lah kan kak.. opk pandai lah sikit-sikit.saya bnyak baca blog kawan-kawan ttcian kita ni insyaallah dapat buat.nanti kalau saya tak tahu, saya buat je entri..hehehe..

      Delete
  7. Hehe.. sama2.. yg pntng dri sendiri yg nk brusaha.. so chaiyok2.. slalu bt bbt or opk tu utk tau ari subur k. smoga ade rezki utk awk secepat yg mgkin.. mne tau dpt kembar.. amin ya rabb.. :-) :: luvb ::

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai kak...
      thanks tau.lepa sni ajar say abbt pulak ye.saya buat bbt rongak-rongak.macam malaaaas sangat nk buat.hehehehe...
      kembar?alhamdulillah, moga banyak lagi doa untuk saya. =)
      jaga kesihatan tau.

      Delete
    2. bab bbt tu akak pom tak terer sgt.. n tak reti nk displinkn diri ni..hehe.. akak cume bajet ari subur stat ari yg ke 14 hingga seterusnya tu kena bykkkkk bersama! ngeee~
      insyaAllah akan jage sebaiknya demi baby ni..thanks k..=)

      Delete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...