Wednesday, March 21, 2012

kawan oh kawan....

malam tadi tergerak hati nak onn chat kat facebook. saya jarang buat macam tu sebab nanti penuh wall nak berchat dengan saya.cehhhh..biasalah saya ni lebih selesa berjalan senyap-senyap.. bila orang nampak saya sedang on chat apa lagi.tak terlayan saya.cehhh lagi sekali ni!.


seronok jugak layan kawan-kawan malam tadi. ramai yang tanya pasal perkembangan saya. terutama usaha nak dapat anak. saya okey je kalau nak cerita pasal usaha ni.asalkan apa yang saya cerita tu dia faham. usaha saya pun tidak lah canggih mana.ala kadar je. asalkan berusaha..


tapi ada jugak yang tak faham. dah kawen berbulan-bulan pun masih tak tahu apa itu folic asid. sebagai kawan tentulah saya sedih.tapi lagi sedih sebabnya dah kawen tapi tak nak duduk dengan suami. dibiarkan sahaja suami duduk jauh.alasan tak ada kawan. pulak! ruginya...dibiarkan saja suami berulang tiap minggu datang kat dia. saya tanya 'awak kerja tak'...dia tak kerja rupanya.duduk rumah emak ,goyang badan.lorh!lagi lah rugi!


kalau saya jadi dia. habis je kenduri kawen terus saya angkut kain baju duduk dengan suami. tak kira lah ada kawan atau tidak. duduk dengan mertua atau tidak. jauh dari bandar ke apa ke. janji saya duduk dengan suami.isyh, ruginya. terbazir masa berkualiti bersama.apatah lagi hubungan halal ni di ringan-ringankan..erm...sayang-sayang..


sekarang ni dia masih berjauhan dengan suami. kesian suami tiap minggu kene balik rumah mertua nak jumpa isteri. sedangkan isterinya tak berkerja atau terikat dengan apa-apa tanggungjawab pun. kalau  lah dia merasa rasa seperti saya dulu, baru tahu betapa seksanya. tak apa sekarang ni dia kawen pun tak sampai 6bulan lagi. suami tengah larat nak berulang.hehehehe..


apa-apa je lah.janji dia bahagia. saya dah suruh dia beli EPO.suruh dia amakan folic asid jugak. sama jugak lah dengan saya......


sekian terima kasih =)


10.10.10














5 comments:

  1. akak penah pjj.. walaupun xlama tapi sgt xbest. habis duit, masa kat jln. kualiti ms bersama terhad sgt --'

    ReplyDelete
  2. Ros xsggup nak bpisah dgn suami.. Ari tu ada jap sbb dpt sambung blaja kat n9, husbend duk penang... Memang jauh.. Tup2 xlama dpt sambung sbb asyik pning n pgsan kat sana.. Blik umah dpt tau pregnt... Alhamdulillah allah maha mengetahui perasaan kita :)

    ReplyDelete
  3. Penah jugak PJJ ngan husband----tak best....pastu dah dok skali--baru rasa cam dah kawin--ehhehhee

    ReplyDelete
  4. aduhai..sambil geleng2 kepale saya...
    1st sekali nak sentuh pasal hukum...ape la erti nye dah kawin tp tak duk bersama? **melainkan yg ada komitmen** Cian sgt si suami ditinggalkan tanpa alasan . knp lah dia begitu??

    ReplyDelete
  5. kak fara : penat kak. seksa sgt kan?

    ros :xpe. ros dah ada anak. lengkap dah hidup ros n suami...

    litle world : hehehe, kak ad ajugak seronok nya tapi kalau saja-saja nak pjj dgn suami, mengada namanya.

    umaira umar : tu lah pasal kak. say ani nak tegur kang dia tu lagi tua dari saya. dengar je lah cerita dia yang sengaja tak nak duduk kat tempat suami.alasan,xada kawan.huhu.sabar je lah..

    ReplyDelete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...