Saturday, February 25, 2012

tapai pulut

balik kampung..
sampai rumah mak terus bukak peti sejuk.mencari air sejuk.cuaca panas lah.! kebetulan tengah lapar sebab sepanjang perjalanan tak makan apa pun.


eh, banyak nye makanan.budak-budak ni tak makan ke makanan dalam peti sejuk ni semua?eh..eh, ada tapai.ermmm!muah hahaha.sedap-sedap.ambil sudu terus nyam-nyam tanpa fikir yang diri ini tengah mencuba.


sumber : makcik google
gambar tapai tadi tak ade,selamat dah saya makan.habis!

mak kata, jangan makan tapai.bahaya.lepas tu saya kata, kalau mak tak bagi akak makan.. mak kene habiskan semua tapai tu. sebelum mak saya ambil kasi habis. saya sempat makan 2 bungkus. kali terakhir lah dalam hidup saya lepas ni kot.

kat kampung saya ni, kalau ada kenduri kendara terutama ada majlis nikah kawen..mesti nak buat tapai pulut. masa majlis perkahwinan kami pun ada tapai pulut. tapi masa tu saya tak sempat nak makan satu pun.sebab busy...

tapi bila ada kenduri kat rumah orang lain, saya lah pelahap tapai. kalau tapai dia sedap dan manis lagi saya sukaaaa.makan sampai tak hingat dunia tau.nikmat sangat!

lepas ni mak saya dah tak nak simpan tapai kat rumah lagi dah. takut nanti saya jumpa dah terus tak boleh nak buat apa.heeee

dan duduk jb baru sy tahu rasa tapai ubi.tapi tak berapa gemar.suka tapai pulut lagi :)

dahlia :: nak ajak mak jalan-jalan sekitar kampong sambil hirup udara segar...


2 comments:

  1. yeahh...mmg tak dapat nak tipu diri..tapai tersgt lah sedap plus kalo dapat tapai yg sejuk...ffuuhhh..~ pasni kena jauhi...

    Umaira : dinner td makan pizza chicken hawaiian.Ada nanas, sy mkn gak. tp dah minta izin hubby, dia kata makan la...tp sikit jer tau~

    ReplyDelete
  2. dahlia & umaira :

    mmg susahkan nk elak dr mknan yg kita suka mkn??...hihihi....yg kita suka mkn semuanya agak 'xelok' utk yg mcm kita2 ni....uuuwaaaaa!!!!

    ReplyDelete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...