Sunday, February 19, 2012

serbuk debunga kurma

salam semua.


baru balik dari rumah mertua ni.aktiviti hujung minggu adalah bertandang ke rumah mertua..sebab bila weekd je mertua masak sedap-sedap. kalau tak balik  melepas la aku merasa masakan emas MIL aku yang debom tu.


hari ni dapat serbuk debunga kurma dari MIL. tetiba aja dia teringat kat sebotol kecil serbuk debunga kurma tu. itu pun MIL dah lupa letak kat mana. punyalah lama dia pergi umrah baru sekarang teringat kat debunga tu. nasib jumpa setelah diselongkar dlm almari. syukur sangat! alhamdulillah...


katanya, dulu tak ambil kisah sangat pasal buah zuriat..serbuk debunga kurma ni.sebab masa nak buat umrah tu, pak & mak mertua aku ni niatnya satu je. nak menunaikan umrah, buat amal ibadah.itu saja..


dan sekarang ni dua menantunya masih belum ada rezeki. aku dan biras (isteri abang ipar)..kami pernah mengandung selang 2bulan tapi gugur. belum ada rezeki kami agaknya..


haiyh, malam ni nak cuba lah sikit.  bagi tak terkejut badan.hehehe..boleh makan kan? walau pun belum period. kita cuba dulu lah, sebab ada yg makan terus dapat alahan debunga tu. erm, takut jugak ni. sebab aku ada resdung dan semput.mintak-mintak tak ada apa-apa lah kan...


apa pun, tahun ni aku kene usaha kuat. sebab dah tak ada benda yang menghalang. dulu PJJ banyak halangan. sekarang ni diri ku hanya untuk suami. siang malam hanya untuk dia.apa lagi.....


dahlia :: usaha dan berdoalah. buat solat sunat dhuha,solat hajat dan solat taubat. insyaallah, Allah sentiasa rindu suara kita merayu, merintih,meminta dengan NYA...











4 comments:

  1. InsyaAllah.. semoga cycle kali ni ada rezeki dahlia. think +ve selalu k ^^

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum..

    thanks coz sudi singgah kat blog cabuk wiyah...gud luck,,usaha tangga kejayaan! k.wiyah dulu minum kejap..alhamdulillah tp allah yang menetukan segalanya..cyaiyok2..amalkan tiap malam eh ;-)

    ReplyDelete
  3. aida..
    sy teringin juga nk cuba serbuk debunga tuh. kebetulan mak sy nk pi umrah mac nih cume mcm segan nk kirim pd emak..huhuhu..

    ReplyDelete
  4. cuba dan usaha berserta doa, InsyaAllah... saya try dah minum buah zuriat, now pati delima, pas ni, taktau nak cuba ape lak, nak check Doc pun yea gak, semua nak wat dlm tahun ni, tahun ni saya kene serius..takleh main2 dah, umur dah lanjut, dah 31, huhuu..risau juga...

    ReplyDelete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...