Wednesday, February 8, 2012

duduk asing lepas kawin,berdoalah...

salam semua.


rasa seronok pulak hari ni.malam tadi tanya suami, besok nak nak pakai baju yang mana? sebab aku nak gosok. baju dia pun semua dah wangi-wangi sebab i letak pewangi downy.(semerbak baunya sampai jiran sebelah rumah tanya 'hye,adik u pakai sabun apa?wangi lah..!')ha, kesian pulak bila selongkar dia punya rak baju, la memang baju orang bujang sungguh. basuh baju tapi tak ada bau wangi langsung. bila pi kerja main pakai ja baju apa yang dia nampak. aku pulak nak emo pepagi tu kan..


alhamdulillah, dah seminggu duduk dengan hubby. seminggu yang penuh dengan sesi pembelajaran. pukul berapa  dia makan malam, sarapan pagi nak makan apa, malam nak makan apa. laki aku lani cerewet sikit pasal makan-makan ni. dia kan jaga badan. bodybuilder memang cam gitu, semua nak komplain. tapi aku tengok makan jugak tu..kesian suami ku, cukup bulan montel lah dia.haha..


lagi satu, dia ni mudah nak jaga. cuma bila dia dah biasa hidup bujang maka rumah ni pun dia buat macam rumah bujang. konsep asal boleh diterapkan nya.hah! tak dapatnya, bila dia tak ada tu memang aku ubah balik jadi konsep rumah orang dah kawen.uols, tak kan speaker radio buat meja tv!...sabar je lah.


.............
haih,
aku harap keputusan aku berenti kerja ni mendatangkan kebahagian kepada kepada kami. walau dalam serba kekurangan dan tak dapat nak mewah macam dulu lagi tapi kami mewah kasih sayang. hidup bahagia, tak ada masalah sorang sana-sorang sini lagi. baru lah rasa berkeluarga.syoknya.


suami pun senang hati. siang malam tak payah pikir keselamatan isterinya lagi, makan ke tidak, tidur malam okey ke tidak. lani semua dah depan mata. lapang dada bila balik kerja isteri menunggu dengan senyuman.bila masuk rumah siap ada minum petang lagi!..suka..




apa pun, sepanjang 1tahun 3bulan duduk asing ni adalah tempoh yang agak lama jugak bagi aku. antara kawan-kawan kami, kami lah yang PJJ paling lama dan jauh. habis je cuti kawen seminggu kami pun ubah haluan perjalanan. sorang ke pantai timur sorang ke selatan. masa nak berpisah lah waktu yang paling aku tak suka sepanjang waktu bergelar suami isteri ni. dah la jumpanya 2-3hari je lepas tu dah nak berpisah balik. lepas tu entah bila nak dapat jumpa balikkan.sepanjang 5-6jam masa perjalanan mohon keselamatan kami saja semoga selamat pergi dan selamat sampai...oh, bila ingat balik rasa tak mau dah jadi mcm tu.susahnya..


tapi bila dah merasa hidup pjj ni kita  ada banyak pengalaman dan cepat belajar. kita pun pandai berdikari kat tempat orang, belajar bawak diri, belajar mencintai, belajar lebih menghargai...cepat pandai sebenarnya orang yang PJJ ni.apa pun terpulang pada diri sendiri. kita yang mencorak kehidupan. sampai bila nak macam ni kan? berdoalah semoga kita diberi rezeki supaya dekat dengan suami/isteri, semoga kesalamatan siang dan malam kita terjamin, semoga kesetiaan kita tetap teguh, semoga cinta kita tetap yang satu..semoga semuanya selamat dan baik-baik.kan, tak apa..aku faham situasi korang :)




apa pun kami sekarang dah bebas dari tekanan dan tuntutan hidup yang sangat memaksa.sebenarnya kita yang menyeksa diri kita sendiri. beranilah untuk merubah hidup, kalau bukan kita siapa lagi? susah itu tidak apa, bukan selamanya kita susah..allah sentiasa mendengar doa kita yang  berani bertindak demi kehidupan ,rumah tangga dan orang yang kita sayang.maka, berdoalah....





p/s :: insyaallah, doakan rezeki anak pulak lepas ni.

4 comments:

  1. moga dahlia bahagia selamanye dismping suami..pjj bkn penghalang..yg penting hati kite kne kuat..

    ReplyDelete
  2. hikmah berenti keje,wlpn tpksa melalui kesusahan tp sekurang2nya kte mewah dgn kash syg yg tiada penghujungnya..awak berani melakukannya n ini hasilnya.tahniah dahlia!

    ReplyDelete
  3. peh..msti bes kan ari2 tgok mka hsben........dok dkat ok,len la time pjj tu hg dok gan fmly xlah rsau...insyaALLAH kputusan hg utk benti tu btol,mybe ada rzeki kat len..kta xtau kan....
    smoga prses ccuk tnam brjaya..aku xsbaq nk ank mnkan ni..hihi :))

    ReplyDelete
  4. salam dahlia. blogwalking jumpa ur blog. im pjj jugak, dah 2tahun + , anak dah srg. baca post awak, dpt rasakan awak sgt bahgia & gembira dgn keputusan awak. hope u'll be happy ;)

    ReplyDelete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...