Sunday, February 26, 2012

diet tak sihat saya..

duduk rumah mak ingat dapat lah kurangkan berat badan..emm rasanya makin tembam kot? punya lah comel.seminggu cadangnya nak duduk kampong. jumaat nanti baru balik ke kuantan. tak boleh lama-lama kesian kat suami. nanti time makan lah part paling teringat kat dia. sebab suami sy suka makan. makanan tak sedap pun dia kata sedap sangat sayang!


bukan part makan je. kain bajunya nanti macamana lah agaknya nanti. sebelum ni saya dah pesan,lepas pakai baju tu terus je masuk dalam bakul tepi bilik air..jangan sangkut atau letak atas sofa nanti penat saya nak kumpul baju kotor satu rumah.ni dia pergi camping dalam hutan. baju kotor tu nanti saya risau betul kalau dia tak rendam atau basuh bersih-bersih..maklum la saya cerewet kalau bab basuh baju ni..no-no-no...


hari ni saya borong dua bekas aiskrim.perisa keladi dan coklat. saja nak makan masa senggang..tengok tv ke..sebelum tidur tengahari ke..sarapan ke..hehehe, kagumkan? saya suka makan benda sejuk waktu pagi sebenarnya..sama mampu makan jeruk sejuk-sejuk atau aiskrim seawal pukul 6.30pagi. dulu masa saya duduk Perling. saya keluar rumah awal untuk bekerja . keluar rumah je saya singgah di Petronas dan beli oren twister. rasanya oren twister tu mampu hilangkan loya tekak waktu pagi kot?? jeruk pun sama..roti pun..asam pun..





sekarang?
saya dah lama tak usik coca cola atau sebarang air bergas.twister pon..jeruk? dah kurangkan. saya tak suka makan benda yang ada serbuk perasa. memasak pun saya jarang ambil serbuk perasa. cukup lah tumis bawang sabagai penyedap rasa. sebarang pes pun saya dah lama tak usik. cuka..sardin..itu..ini..bla-bla..bla..arggh, takutnya nak makan tu semua. sebenarnya saya gagal dalam diet pemakanan yang sihat :(
macamana nak conceive kan....




sekarang ni saya kemaruk dengan aiskrim.sedangkan sebelum ni saya tak kisah pun kalau tak ada dalam rumah.eemm.....habislah :(






dahlia :: baru tahu orang nak mengandung tak boleh makan jambu batu.lah!sedangkan itu kegemaran saya..dan selalu sangat makan.





6 comments:

  1. Dahlia Sayang,
    saya pernah dgr gak jambu batu tak elok utk kesuburan...sejak terbaca, dengar dan org tegur mmg tak mkn dah. tp kenapa yer...?? sy pOn tak pasti..

    dan pernah org tegur saya, kubis putih pOn tak elok. lebih kurang mcm jambu batu gak...nak share info lebih2 tak berani, tak info yg kita nak share tu tak berasas.

    Sape2 yg tahu boley la share..berserta sbb dan alasannye..setakat ni bile sy google blm dapat jwpannya. atau sy yg tak perasan jerk...

    ReplyDelete
  2. aida:meh nk tumpangbalik kuantan jumaat nih!!hehehe..

    ReplyDelete
  3. betik juga tak boleh.. tapi tak tahu kebenarannya..

    ReplyDelete
  4. betul tu sis. jambu batu xelok utk conceive tp akak pun xtau nape huhu. pada akak, kalu teringin sgt mkn skit jelah, nnti teringat2 pulak ;p

    oh dok kat perling ye dulu? family akak dok kat nong chik, fil kat tampoi je hihi

    ReplyDelete
  5. Aah jambu batu.. ikan pari.. air soya.. semua tu tak boleh.... tapi ramai yg taktahu.. =)

    ReplyDelete
  6. banyak jugak yang kita tak boleh makan ye? tak tahu pulak...
    nanti ada sesapa yang rajin buat entri pasal makanan yang tak boleh kita makan boleh?
    boleh kita share dgn kawan-kawan...

    ReplyDelete

terima kasih atas comment anda =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...